Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Umsetzung der schulischen Integration von SchülerInnen mit Behinderung(en) in Österreich. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Krammer, M.
Perspektiven auf inklusive Bildung. Jahrbuch Grundschulforschung (Volume 18). ed. / D. Blömer; M. Lichtblau; A-K. Jüttner; K. Koch; M. Krüger; R. Werning. Springer, 2014. p. 132-138.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Zufrieden mit der Schulwahl? Aspekte der Schulwahl in der Sekundarstufe II. / Schwab, Susanne.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 164, No. 7-8, 2014, p. 719-730.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Attitudes and Experiences of parents regarding inclusive and special school education for children with learning and intellectual disabilitie. / Gasteiger-Klicpera, B.; Klicpera, C.; Gebhardt, M. et al.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 17, No. 7, 2013, p. 663-681.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Die Einstellungen zur Integration von Studierenden. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Kroutil, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 329-334.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › peer-review
Ergebnisse einer Pilotierungsstudie zum sozialen Verhalten von SchülerInnen mit und ohne SPF in der Sekundarstufe I. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 106-110.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › peer-review