Mag. (FH) Mag. Sepideh Hassani BA
Mag. (FH) Mag. Sepideh Hassani, BA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Zimmer: 334
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Publikationen
Primary school students’ attitudes towards peers displaying hyperactivity: Examining impacts of homophily and inter-group contact on students’ social inclusion. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Schwab, Susanne; Boda, Zsofia.
in: Social Development, Band 31, Nr. 3, 08.2022, S. 765-781.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students. / Lindner, Katharina-Theresa; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne; Gerdenitsch, Cornelia; Kopp-Sixt, Silvia; Holzinger, Andrea.
in: Frontiers in Education, Band 7, 27.04.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teachers’ feedback in the context of students’ social acceptance, students’ well-being in school and students’ emotions. / Schwab, Susanne; Markus, Stefan; Hassani, Sepideh.
in: Educational Studies, 05.01.2022.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
FRIEND-SHIP Intervention Program - the Handbook. / Aroni, K.; Toulia, A.; Alves, S.; Hassani, Sepideh; Heidrich, Franziska Anna; Franzen, K.; Görel, G.; Löper, M. F.; Aguiar, T.; Silveira-Maia, M.; Sanches-Ferreira, M.; Hellmich, Frank; Schwab, Susanne; Avramidis, Elias.
Porto : Porto Polytechnic, 2022.Veröffentlichung: Buch
The Circle of Friends intervention: a research synthesis. / Hassani, Sepideh (Korresp. Autor*in); Alves, Silvia; Avramidis, Elias; Schwab, Susanne.
in: European Journal of Special Needs Education, Band 37, Nr. 4, 2022, S. 535-553.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Review › Peer-Review
Social-Emotional Learning Interventions for Students With Special Educational Needs: A Systematic Literature Review. / Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
in: Frontiers in Education, Band 6, 808566, 21.12.2021.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Review › Peer-Review
School-based interventions to support student participation : A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project. / Hassani, Sepideh; Aroni, K.; Toulia, A.; Alves, S.; Görel, G.; Löper, M. F.; Avramidis, Elias; Silveira-Maia, M.; Sanches-Ferreira, M.; Hellmich, Frank; Schwab, Susanne; Resch, Katharina.
Wien, 2020.Veröffentlichung: Buch › Peer-Review