Assoz. Prof.in dott.ssa mag.a phil. habil. Evi Agostini Agostini, PhD


Assoz. Prof. Dott.ssa.mag. Dott. ric. Evi Agostini

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 321

T: +43-1-4277-60023
M: +43-664-8176416
evi.agostini@univie.ac.at

Consultation hour: Wednesday 11:00–12:00, appointments are required.

Current teaching activities


Main Areas of Research

  • Learning and Teaching Research
  • Responsive School Development
  • Aesthetic Education
  • Pedagogical Ethos
  • Sustainable Development Goals (SDGs)

 

Fields of Activity

  • Coordinator and Co-leader of the international project „Professionalisierung von Pädagog*innen und pädagogischen Führungskräften durch Lernforschung mit Vignetten/ProLernen“ (2020-2022)

  • Co-leader of the international project „Teaching the Global Goals: Exploring synergies between teacher education programmes and the Sustainable Development Goals – Teach4Reach“ (2021-2023)
  • Teaching at the Department of Teacher Education and the Department of Education
  • Lecturing and networking activities in the above-mentioned areas (e. g. Network Vignette- and Anecdote Research)

 

Scientific Profile

 

 

 

Publications

Showing entries 1 - 20 out of 95

Agostini E, Symeonidis V. "Beyond the reach of teaching" – Differentiating the role of phenomenologically oriented vignettes in learning and teaching from phenomenon-based learning. In Wissema JG, Yülek MA, editors, Towards Third Generation Learning and Teaching. Contours of The New Learning. Anthem Press. 2022. p. 111


Agostini E, Peterlini HK, Donlic J, Kumpusch V, Lehner D, Sandner I. Die Vignette als Übung zur Wahrnehmung: Handreichung zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. Leverkusen-Opladen: Barbara Budrich, 2022.



Rödel SS (Author), Schauer G (Author), Christof E (Author), Agostini E (Author), Brinkmann M (Author), Pham Xuan R (Author) et al. Ethos im Lehrberuf (ELBE). Manual zur Übung einer professionellen Haltung. Zum Einsatz im hochschuldidaktischen Kontext. Berlin, Innsbruck, Wien: . 2022. doi.org/10.18452/24680


Agostini E, Zadra C. Formare insegnanti ad un ethos pedagogico. In Atti SIPED relativi al Convegno Nazionale SIPED di Roma : "La formazione degli insegnanti: problemi, prospettive e proposte per una scuola di qualità e aperta a tutti e tutte". 2022. p. 693


Agostini E. Lernseitigkeit als Paradigmenwechsel in der Unterrichtsentwicklung: Theoretische Fundierung, Potenziale und Grenzen. In Jesacher-Rößler L, Kemethofer D, editors, 10 Jahre Regelschule – Befunde und Erkenntnisse zur (Neuen) Mittelschule. Münster: Waxmann Verlag. 2022


Agostini E. Menschenbilder (Anthropologie). In Huber M, Döll M, editors, Bildungswissenschaft in Begriffen, Theorien und Diskursen. Wiesbaden: Springer VS, Wiesbaden. 2022


Agostini E, Schratz M, Eloff I. Vignette Research: Research Methods. London: Bloomsbury Academic, 2022.


Agostini E, Peterlini HK. Vignette Research: An Austrian phenomenological approach to empirical research. In Feldges T, Ward S, editors, Education in Europe. Routledge. 2022


Agostini E, Bube A. Anders wahrnehmen und anderes verstehen am Beispiel der Vignettenforschung ‚Nah am Werk‘. In Symeonidis V, Schwarz JF, editors, Erfahrungen verstehen – (Nicht-)Verstehen erfahren. Erfahrungsorientierte Bildungsforschung. Vol. 8. Innsbruck: StudienVerlag. 2021. p. 67-89. (Erfahrungsorientierte Bildungsforschung, Vol. 8).


Showing entries 1 - 20 out of 95