Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Schulische Inklusion: Auszüge aus der Einstellungsforschung gegenüber schulischer Inklusion sowie Einblicke in die soziale Partizipation von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischem Förderbedarf : Habilitationsschrift (Universität Fribourg, Schweiz). / Schwab, Susanne.
2015.Publications: Book › peer-review
Subtypes of Readers and Spellers in Second Grade Children. / Seifert, Susanne; Paleczek, Lisa; Schwab, Susanne et al.
International Conference on New Horizons in Education, INTE 2014, 25-27 June 2014, Paris, France. ed. / Aytekin Isman. Vol. 174 Elsevier, 2015. p. 2316-2325.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › peer-review
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria. / Schwab, Susanne; Holzinger, A.; Krammer, M. et al.
In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
The Relationship Between Social and Emotional Integration and Reading Ability in Students With and Without Special Educational Needs in Inclusive Classes. / Schwab, Susanne; Hessels, Marco; Gebhardt, Markus et al.
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, Vol. 14, No. 2, 2015, p. 180-198.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Überprüfung von Messinvarianz mittels CFA und DIF-Analysen. / Schwab, Susanne; Helm, C.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 7, No. 3, 2015, p. 175-193.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review