Michael Doblmair


Michael Doblmair, BA BA MA MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 334

T: +43-1-4277-60046
michael.doblmair@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Current teaching


Key research areas

  • General pedagogy
  • Philosophy and History of education (theories)
  • Education and inclusion 
  • Research on discrimination and education 
  • Qualitative and participative education research

 

Fields of activity

  • Research in the context of own PhD

  • Research on discriminaton in Austrian schools
  • Organisation of workshops to discrimination in schools 

 

Scientific profil

Publications


Showing entries 1 - 5 out of 6
Müller N, Obermayr T, Paudel F, Hager B, Doblmair M, Kleinlein EV et al. Reading Inclusion – (Um-)Wege durch das Labyrinth des Inklusionsbegriffs. In Hoffmann M, Hoffmann T, Pfahl L, Rasell M, Richter H, Seebo R, Sonntag M, Wagner J, editors, Raum. Macht. Inklusion.: Inklusive Räume erforschen und entwickeln. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023

Doblmair M, Proyer M. Am Ende steht (wieder) die Reflexion. In Kremsner G, Proyer M, Biewer G, editors, Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2020. p. 141-145

Proyer M, Kremsner G, Pellech C, Doblmair M. Ankommen reloaded: Zur teil-partizipativen Entwicklung und Installierung einer pädagogischen Bildungsmaßnahme für „forced migrant”-Lehrer*innen. In Donlic J, Jaksche-Hoffman E, Peterlini HK, editors, Ist inklusive Schule möglich? : Nationale und internationale Perspektiven. Transcript Verlag. 2019. p. 161-178

Showing entries 1 - 5 out of 6