Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer


Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer

Porzellangasse 4
1090 Wien

T: +43-1-4277-60066
michelle.proyer@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Current teaching


Key Research Areas

  • Dealing with diversity in school - focus on disability
  • Inclusive education in school and out-of-school settings
  • Inclusive didactics and inclusion in teacher education
  • Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
  • Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
  • Intersection of education, disability and flight
  • Transculturality with focus on disability, migration and flight

 

Fields of activity

  • Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
  • (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
  • Talks and networking in the afore mentioned areas


Scientific profile

Publications


Including the Excluded Other: Rights, Polices and Refugees and Migrants in European Educational Systems. / Atanasoska, Tatjana; Proyer, Michelle; Dovigo, Fabio.

2016. ECER 2016 European Conference on Education Research, Dublin, Ireland.

Publications: Contribution to conferenceOther contribution to conferencepeer-review


A study of the effektiveness of using early Resolution methods to resolve Student complaints in Higher Education. / Watson, S; Lindsay, J.; Kalogeropoulou, K et al.

52 p. Kingston upon Thames : Kingston University. 2016, Projektreport.

Publications: Other publicationOther


'Behavioural, Emotional and Social Difficulties' im Kontext Inklusiver Bildung in England : Eine komplexe Kategorie im Wandel . / Paliokosta, P; Proyer, Michelle.

Inklusive Pädagogik in der Sekundarstufe. ed. / Gottfried Biewer; Eva Theresa Böhm; Sandra Schütz. Stuttgart : Kohlhammer, 2016. p. 39 -56.

Publications: Contribution to bookChapter


Diskurs Macht Behinderung - eine Systemkritik. / Zahnd, Raphael; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle.

Bildungs- und Erziehungsorganisationen im Spannungsfeld von Inklusion und Ökonomisierung. ed. / Tanja Sturm; Andreas Köpfer; Benjamin Wagener. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 79 - 97.

Publications: Contribution to bookChapter


Klassifikationsfragen im Kulturvergleich. / Biewer, Gottfried; Proyer, Michelle; Schiemer, Margarita.

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Gottfried Biewer; Judith Hollenweger; Reinhard Markowetz. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 151-155.

Publications: Contribution to bookChapterpeer-review


"Wohnst du noch oder lebst du schon?" : Wohnen und Unterbringen von Menschen mit Lernschwierigkeuten aus postkolonialer Sicht ; globale und europäische Perspektiven. / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle.

Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft ; Beiträge zur Internationalen Heil- und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Raphael Zahnd. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 433-445.

Publications: Contribution to bookChapter


Bildung für Kinder mit Behinderungen : Kritik an einem universalen Konzept der Inklusion am Beispiel Thailands und Äthiopiens. / Schiemer, Margarita; Proyer, Michelle.

Bildung und ungleiche Entwicklung: Globale Konvergenzen & Divergenzen in der Bildungswelt. ed. / Gerald Faschingeder; Franz Kollard. Wien : nap new academic press, 2015.

Publications: Contribution to bookChapter


"Herausforderung Inklusion" : Professionalität als Herausforderung für die Inklusion? / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle; Graf, Erich Otto et al.

Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion: Perspektiven Sonderpädagogischer Professionalisierung. ed. / Hubertus Redlich; Lea Schäfer; Grit Wachtel; Katja Zehbe; Vera Moser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 99-109.

Publications: Contribution to bookChapter


Kultur(un)sensible Grounded Theory. / Schiemer, Margarita; Proyer, Michelle.

Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft ; Beiträge zur Internationalen Heil- und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Raphael Zahnd. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2015. p. 486 - 494.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


Talks, oral contributions

Showing entries 1 - 5 out of 130

Umgangs- und Widerstandsformen im Feld Schule – Corona als Gamechanger in institutionalisierten Bildungs- und Lebenswelten

Michael Doblmair , Susanne Prummer , Michelle Proyer
IFO 2023
Conference, Talk or oral contribution
10.2.2023 - 10.2.2023

Education in Times of Crisis. Global Perspectives on Inclusive Education Beyond COVID

Simon Reisenbauer , Michelle Proyer , Seyda Subasi Singh , Siriparn Sriwanyong , Tamala Boonyakarn
Education in Times of Crisis. Global Perspectives on Inclusive Education Beyond COVID
Seminar/Workshop, Organisation of ...
28.11.2022 - 28.11.2022

Von diagnostischen Kategorien zu diagnosegeleiteter Praxis - Zur Konzeptualisierung (inklusions-)pädagogischer Diagnostik

Eva Verena Kleinlein , Michelle Proyer
Perspektiven zur Pädagogischen Diagnostik im Kontinuum der Lehrer*innenbildung
Conference, Talk or oral contribution
19.11.2022 - 19.11.2022

Workshop on Education in Crises

Simon Reisenbauer , Michelle Proyer , Siriparn Sriwanyong , Tamala Boonyakarn
Workshop on Education in Crises
Seminar/Workshop, Organisation of ...
27.10.2022 - 27.10.2022

Srinakharinwirot University

Simon Reisenbauer , Michelle Proyer
Research
23.10.2022 - 4.11.2022

Showing entries 1 - 5 out of 130