Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Porzellangasse 4
1090 Wien
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Dealing with diversity in school - focus on disability
- Inclusive education in school and out-of-school settings
- Inclusive didactics and inclusion in teacher education
- Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
- Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
- Intersection of education, disability and flight
- Transculturality with focus on disability, migration and flight
Fields of activity
- Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
- (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
- Talks and networking in the afore mentioned areas
Scientific profile
Publications
Lernschwierigkeiten und Verhaltensstörungen in Entwicklungsländern. / Biewer, Gottfried; Schiemer, Margarita; Proyer, Michelle.
Handlexikon der Lernschwierigkeiten und Verhaltensstörungen. . ed. / Franz, B. Wember; Roland Stein; Ulrich Heimlich. Kohlhammer, 2014. p. 315-316.Publications: Contribution to book › Entry for reference work
Sehrbrock, P./ Erdelyi, A./Gand, S. (Hrsg): Internationale und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik. - Klinkhardt, 2013. / Proyer, Michelle; Zahnd, Raphael.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 2014, No. 4, 2014, p. 363-364.Publications: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review
Über die Grenzen der ‚nationalen und Grenzen überschreitenden europäischen Heil- und Sonderpädagogik‘ und darüber hinaus. / Biermann, Julia; Graf, Erich Otto; Proyer, Michelle et al.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 83, No. 3, 2014, p. 259-263.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Book review of Martin, Vivian B. / Gynnild, A. (Eds.) (2011): Grounded Theory: The Philosophy, Method, and Work of Barney Glaser. / Proyer, Michelle.
In: SWS-Rundschau, Vol. 53(2), 2013, p. 237-239.Publications: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review
Die Norm als Ziel – Inklusion als Barriere?! Einblicke in die Rolle von Individualität im Schulalltag von Kindern mit Behinderung in Asien. / Proyer, Michelle.
International vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien internationaler Heil- und Sonderpädagogik.. ed. / Peter Sehrbrock. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2013. p. 22 - 30.Publications: Contribution to book › Chapter
Individuelle und gesellschaftliche Relevanz der Vermittlung von Alltagsfertigkeiten in inklusiven Schulen : Beispiele aus Bolivien und Thailand. / Reisenbauer, Simon; Proyer, Michelle.
International vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. ed. / Peter Sehrbrock. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2013. p. 192-198.Publications: Contribution to book › Chapter
International Perspectives on Barriers for Children with Disabilities' Educational Enviroments in Greater Bangkok. / Proyer, Michelle; Sriwanyong, Siriparn.
In: Journal of Research and Developement in Special Education, Vol. 2(1), 2013, p. 46-59.Publications: Contribution to journal › Article
Teaching Children with disabilities : ICTs in Bangkok und Addis Ababa. / Proyer, Michelle; Schiemer, Margarita.
In: Multicultural Education & Technology Journal, Vol. 7 , No. 2/3, 2013, p. 99-112.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Thailand's move from a pity/charity- to a rights-based understanding of disability - Wishful thinking, impossibility or realistic goal for policy implementation? / Proyer, Michelle.
2013. Paper presented at 3rd ICIRD 2012, Bangkok, Thailand.Publications: Contribution to conference › Paper › peer-review
"Wie die Wilden mit ihren Masken und der Kriegsbemalung..." - : Kritische Reflexion einer Feldforschung zur Beschreibung der Bildungsumwelt von Kindern mit Behinderungen im Großraum Bangkok. / Proyer, Michelle.
Globale Perspektiven auf Behinderung. ed. / E.O. Graf. Berlin : Epubli GmbH, 2013.Publications: Contribution to book › Chapter