Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Porzellangasse 4
1090 Wien
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Dealing with diversity in school - focus on disability
- Inclusive education in school and out-of-school settings
- Inclusive didactics and inclusion in teacher education
- Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
- Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
- Intersection of education, disability and flight
- Transculturality with focus on disability, migration and flight
Fields of activity
- Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
- (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
- Talks and networking in the afore mentioned areas
Scientific profile
Publications
Navigation zwischen Selbstbestimmung, sozialer Interaktion und Zwang : Studentisches Lernen im digitalen Raum in Zeiten der Pandemie. / Reitinger, Johannes; Proyer, Michelle.
Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 117-136.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Spielend soziale Inklusion fördern. Zur aktiven Auseinandersetzung mit sozialen Differenzlinien durch game-based Learning Activities. / Möhlen, Lisa-Katharina; Handle-Pfeiffer, Daniel; Schmölz, Alexander et al.
In: MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, No. 41, 2021, p. 99-107.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Vergleichende Perspektiven auf die Kultur(-en) der (schulischen) Inklusion in Addis Abeba und Bangkok. / Proyer, Michelle; Bilgeri, Margarita.
Handbuch Inklusion international: Globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung. 2021.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Evaluierung des Nationalen Aktionsplans Behinderung 2012-2020. / Biewer, Gottfried; Koenig, Oliver; Kremsner, Gertraud et al.
Wien : Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz , 2020. 762 p.Publications: Book
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
From special to inclusive education policies in Austria : developments and implications for schools and teacher education. / Buchner, Tobias; Proyer, Michelle (Corresponding author).
In: European Journal of Teacher Education, Vol. 43, No. 1, 01.01.2020, p. 83-94.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Am Ende steht (wieder) die Reflexion. / Doblmair, Michael; Proyer, Michelle.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 141-145.Publications: Contribution to book › Chapter
Bildung. / Zahnd, Raphael; Proyer, Michelle.
Behinderung: Kulturwissenschaftliches Handbuch. ed. / Susanne Hartwig. 1. ed. Stuttgart : J. B. Metzler, 2020. p. 44-48.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Das Forschungsprojekt "Qualifizierung von Lehrkräften mit Fluchthintergrund". / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle; Schmölz, Alexander et al.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht.: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg.. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 46-92.Publications: Contribution to book › Chapter