Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Porzellangasse 4
1090 Wien
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Dealing with diversity in school - focus on disability
- Inclusive education in school and out-of-school settings
- Inclusive didactics and inclusion in teacher education
- Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
- Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
- Intersection of education, disability and flight
- Transculturality with focus on disability, migration and flight
Fields of activity
- Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
- (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
- Talks and networking in the afore mentioned areas
Scientific profile
Publications
*(Hoch-)Begabung revisited – Ableismuskritische Perspektiven auf *Leistungsfähigkeit im Kontext *Behinderung. / Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud.
In: Erziehung und Unterricht: österreichische pädagogische Zeitschrift, Vol. 1-2/2019, 2019, p. 75-83.Publications: Contribution to journal › Article
Inklusive Lehrer*innenbildung zwischen Anspruch und Wirklichkeit : Anmerkungen zur Implementierung des Studiengangs Inklusive Pädagogik (Fokus Beeinträchtigungen). / Proyer, Michelle.
Sonderschule: Vorwärts - rückwärts. ed. / Florian Jilek-Bergmaier; Barbara Falkinger; Rainer Grubich; Gabriele Lener; Michael Rittberger. StudienVerlag, 2019. p. 74-80 (Schulheft, Vol. 174/2019).Publications: Contribution to book › Chapter
Inklusive Schule und Vielfalt. / Biewer, Gottfried; Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud.
Stuttgart : Kohlhammer, 2019. 152 p. (Inklusive Schule, Vol. 1).Publications: Book
Lehrende mit Fluchterfahrung: Berufseinstieg in Österreich. / Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander.
In: Journal für LehrerInnenbildung, No. 2/2019, 2019, p. 74-81.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Re-Accessing Higher Education : Regulations and Challenges for Refugees in Austria and Turkey. / Subasi Singh, Seyda; Proyer, Michelle; Atanasoska, Tatjana.
Higher Education Challenges for Migrant and Refugee Students in a Global World. ed. / Ḥalid ʿArʾar; Kussai Haj-Yehia. New York, Bern, Berlin, Bruxelles, Vienna, Oxford : Peter Lang, 2019. p. 297-310 (Equity in Higher Education Theory, Policy and Praxis).Publications: Contribution to book › Chapter
Sekundarstufenlehrkräfte mit Fluchthintergrund : Rückkehr in den Schulberuf. / Biewer, Gottfried; Proyer, Michelle.
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 7, No. 3, 2019, p. 73-74.Publications: Contribution to journal › Article
The Powerful, the Alien, and the Balancer: Researchers´Roles in Transculutural Research Processes. / Bilgeri, Margarita; Kramann, Michaela; Proyer, Michelle.
Beziehungen in pädagogischen Arbeitsfeldern und ihren Transitionen über die Lebensalter. Verlag Julius Klinkhardt, 2019. p. 240 - 258.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Die Bedeutung von Emotion für die Konstruktion von Behinderung. / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle.
Bildung und Emotion. ed. / Matthias Huber; Sabine Krause. Wiesbaden : Springer VS, 2018. p. 431-446.Publications: Contribution to book › Chapter
Angewandte Polyästhetik in der Kunst der Inklusion. / Proyer, Michelle; Schnabl-Andritsch, Nora ; Roy, Virginie.
Tanz-Diversität-Inklusion. Transcript Verlag, 2018. p. 205-218.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review