Dates
Academic year 2017/18
12 June 2018
Die Erde ist flach. Oder doch nicht?
Schülervorstellungen - Conceptual Change - Didaktische Rekonstruktion
Table Speaker: Univ.-Prof. Dr. Martin Hopf (Center for Science Education Research – AECC Physics and Basic Experimental Physics Training and University Didactics (Faculty of Physics))
15 May 2018
„Säuren & Basen“ – Stolpersteine für SchülerInnen, Studierende und Lehrende: Ursache und Wirkung fachlich unangemessener und veränderungsresistenter Vorstellungen – Bausteine eines fachdidaktischen Forschungs- und Entwicklungsprojektes
Table Speaker: Univ.-Prof. Dr. Anja Lembens (Center for Science Education Research – AECC Chemistry and Department of Didactics of Chemistry)
17 April 2018
Zuschreibungsreflexives Lernen mit Literatur: Eine Projektskizze
Table Speaker: Ass.-Prof. Mag. Dr. Hannes Schweiger (Department for German Studies; Department for Teacher Education)
13 March 2018
Zum Demokratiebewusstsein Wiener Jugendlicher
Table Speaker: Univ.-Prof. Dr. Dirk Lange (Department for Teacher Education)
16 January 2018
Diagnostische Kompetenz in der Fachdidaktik. Die Sicht der Lehrenden.
Table Speaker: ao. Univ.-Prof. Mag. Dr. Robert Schelander (Department of Religious Studies; Department for Teacher Education)
5 December 2017
Lives on the Brink - Insights into (Inclusive) Educational Conditions of "Refugees" with and without Disabilities Along Borderlands
Table Speaker: Mag. Dr. Michelle Proyer (Department of Education, Department for Teacher Education)
14 November 2017
Schulisches Schreiben im Spannungsfeld zwischen handschriftlicher und elektronischer Textproduktion. Was heißt das für die Reifeprüfung? Lernerkorpusforschung meets Matura.
Table Speaker: Univ.-Prof. Mag. Dr. Jutta Ransmayr (Department of German Studies, Department for German Studies)
17 October 2017
Single-Sex vs. Mixed Education – The Role of teachers in shaping students’ career aspirations
Table Speaker: Mag. Dr. Marko Lüftenegger (Department of Developmental and Educational Psychology, Department for Teacher Education)