Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Mag. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OGA04
Research focus
- Motivational development and promotion in education
- Class (target) structures
- Evaluation of measures in the context of education, health and transport
- Burn out among teachers
Fields of activity
- Teaching in the field of developmental and educational psychology
Scientific profile
Publications
Showing entries 11 - 20 out of 27
Learning as a model: Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.
Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2024.
Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2024.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln: Educational Design Research-Projekt zur Entwicklung der professionellen Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden aller Fächer für die sprachliche Dimension von Unterricht. / Weger, Denis.
2022. 377 p.
2022. 377 p.
Publications: Book › Peer Reviewed
Einstellungen und Überzeugungen von Lehramtsstudierenden gegenüber Sprachen in Lehr-/Lernprozessen und ihre Veränderungen im Zuge einer Lehrveranstaltung. / Weger, Denis.
In: Verbal-Newsletter (Organ des Verbands für Angewandte Linguistik), Vol. 2020, No. 2, 2020.
In: Verbal-Newsletter (Organ des Verbands für Angewandte Linguistik), Vol. 2020, No. 2, 2020.
Publications: Contribution to journal › Short communication
Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin: Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin: Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
Publications: Contribution to book › Chapter
Professional Vision – State of the art zum Konstrukt der professionellen Unterrichtswahrnehmung in der LehrerInnenbildung. / Weger, Denis.
In: Fremdsprachen Lehren und Lernen, Vol. 48, No. 1, 2019, p. 14-31.
In: Fremdsprachen Lehren und Lernen, Vol. 48, No. 1, 2019, p. 14-31.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionelle Kompetenz von Lehrenden an Hochschulen: Struktur und Entwicklung akademischer Lehrkompetenz (Literaturrecherche) . Weger, Denis (Editorial Journalist); Louis, Barbara (Editorial Journalist); Buchberger, Sonja (Editorial Journalist). 2019.
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .
Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.
Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Vom Informationsfluss zum Motivationsfluss. Wie Lehrpersonen motivieren können. / Weger, Denis.
In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.
In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.
Publications: Contribution to journal › Article
Deutsch lernen im Museum: Theoretisch gedacht - praktisch umgesetzt. / Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta; Weger, Denis.
Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg: Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.
Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg: Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.
Publications: Contribution to book › Chapter
Erzähl mir Salzburg. Deutsch im Museum: Arbeitsblätter. / Weger, Denis; Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta.
32 p. 2017, Unterrichtsmaterialien.
32 p. 2017, Unterrichtsmaterialien.
Publications: Other publication › Other
Showing entries 11 - 20 out of 27