Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04
Office hours: Thurdays (online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement)
ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991
Key Research Areas
- Multilingualism
- Classroom Research
- Discourse Analysis
- Language Teaching and Learning Research
- Language Contact and Conflict Research
- Francophonie
Academic Profile
- Here you get to Eva Vetter's personal website
Publications
Showing entries 111 - 116 out of 116
Zur Einführung. / Rieder-Bünemann, Angelika; Boeckmann, Klaus-Börge; Vetter, Eva.
eLernen/eLearning/Apprentissage en ligne in der sprachenbezogenen Lehre. ed. / Klaus-Börge Boeckmann; Angelika Rieder-Bünemann; Eva Vetter. Peter Lang, 2008. p. 7-11 (Sprache im Kontext, Vol. 29).
eLernen/eLearning/Apprentissage en ligne in der sprachenbezogenen Lehre. ed. / Klaus-Börge Boeckmann; Angelika Rieder-Bünemann; Eva Vetter. Peter Lang, 2008. p. 7-11 (Sprache im Kontext, Vol. 29).
Publications: Contribution to book › Chapter
Komponenten virtueller bretonischer Identität. / Vetter, Eva.
Sprachliche Diversität: Praktiken - Repräsentationen - Identitäten. Akten der Sektion 3 des XXIX. Deutschen Romanistentages (Saarbrücken, 25.-29.9.2005). Bonn: Unknown publisher, 2007. p. 307-330.
Sprachliche Diversität: Praktiken - Repräsentationen - Identitäten. Akten der Sektion 3 des XXIX. Deutschen Romanistentages (Saarbrücken, 25.-29.9.2005). Bonn: Unknown publisher, 2007. p. 307-330.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings
"Das eLearning finde ich ganz angenehm, ..." Blended Learning in einer didaktischen Einführungslehrveranstaltung. / Vetter, Eva.
eLearning beginnen. Die Pilotphase der Universität Wien. ed. / Maria Mesner; Michaela Rieder; Charlotte Zwiauer. Peter Lang, 2006. p. 109-127.
eLearning beginnen. Die Pilotphase der Universität Wien. ed. / Maria Mesner; Michaela Rieder; Charlotte Zwiauer. Peter Lang, 2006. p. 109-127.
Publications: Contribution to book › Chapter
Ein jeder (Sprachen-) Lehrer sollte vielmehr 'sprachenübergreifend'-fächerübergreifend arbeiten: Erste quantitative Befunde zum Mehrsprachigkeitsbewusstsein österreichischer FranzösischlehrerInnen. / Vetter, Eva.
Romanische Sprachen in Europa. Eine Tradition mit Zukunft?. ibidem-Verlag, 2006. p. 169-191.
Romanische Sprachen in Europa. Eine Tradition mit Zukunft?. ibidem-Verlag, 2006. p. 169-191.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings
Hegemonic discourse in the Habsburg Empire: The case of education. A critical discourse analysis of two mid 19th century government documents. / Vetter, Eva.
Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris: De Gruyter Mouton, 2003. p. 271-307.
Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris: De Gruyter Mouton, 2003. p. 271-307.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Historical sociolinguistics and multilingualism: Theoretical and methodological issues in the development of a multifunctional framework. / Schjerve, Rosita Rindler; Vetter, Eva.
Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris: De Gruyter Mouton, 2003. p. 35-66.
Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris: De Gruyter Mouton, 2003. p. 35-66.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Showing entries 111 - 116 out of 116