Mag. Dr. Denis Weger, MA

University assistant (Postdoc) /Co-Lead Language Teaching and Learning Lab


Denis Weger

Mag. Dr. Denis Weger, MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG03

T: +43-1-4277-60074
denis.weger@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Website

ORCID-ID: https://orcid.org/0000-0002-3519-8059

Current courses


Key Research Area

  • Pre-service teachers' professional development
  • Individual and social multilingualism
  • Educational Design Research
  • Intervention research

 

Field of Activity

  • Teaching in the Teacher Education Programme
  • Research within the framework of dissertation project
  • Administrative and academic cooperation (2017) in the project Schools as Linguistic Space

 

Academic Profile

Publications


Showing entries 1 - 10 out of 20

Learning as a model : Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.

Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2024.

Publications: Contribution to bookChapterpeer-review


Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.

Waxmann Verlag, 2024. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten).

Publications: Bookpeer-review


Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.

"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).

Publications: Contribution to bookChapter


Professionelle Kompetenz von Lehrenden an Hochschulen : Struktur und Entwicklung akademischer Lehrkompetenz (Literaturrecherche) . Weger, Denis (Editorial Journalist); Louis, Barbara (Editorial Journalist); Buchberger, Sonja (Editorial Journalist). 2019.

Publications: Electronic/multimedia outputWeb publication


Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .

Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.

Publications: Contribution to bookChapterpeer-review


Showing entries 1 - 10 out of 20