Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04
Office hours: Thurdays (online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement)
ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991
Key Research Areas
- Multilingualism
- Classroom Research
- Discourse Analysis
- Language Teaching and Learning Research
- Language Contact and Conflict Research
- Francophonie
Academic Profile
- Here you get to Eva Vetter's personal website
Publications
Cham: Springer, 2021. (Educational Linguistics, Vol. 51).
Publications: Book › Collection › Peer Reviewed
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung: sprache macht gesellschaft. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Vol. 1 Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 7-23 (sprache macht gesellschaft, Vol. 1).
Publications: Contribution to book › Chapter
Europa denken, kommunizieren und erfahren. Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. Frankfurt/Main: Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 240-261 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Frankfurt: Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. 379 p. (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).
Publications: Book › Collection
Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Dirk Lange; Anke Wegner. Frankfurt: Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 9-17 (sprache macht gesellschaft, Vol. 2).
Publications: Contribution to book › Chapter
Dominant Language Constellations Approach in Education and Language Acquisition. ed. / Larissa Aronin; Eva Vetter. Cham: Springer, 2021. p. 43-59 (Educational Linguistics, Vol. 51).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Frankfurt: Wochenschauverlag Wissenschaft, 2021. p. 263-297 (sprache macht gesellschaft; No. 1, Vol. 1). (Wochenschau Wissenschaft).
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 171, No. 5 - 6, 2021, p. 463 - 479.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
1 p. 2020.
Publications: Other publication › Other