Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter


Eva Vetter

Univ.-Prof. Mag. Dr. Eva Vetter

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG04

T: +43-1-4277-60020
M: +43-664-8175883
eva.vetter@univie.ac.at

Office hours: Thurdays (online from 2:00 pm before the Privatissimum or face-to-face by arrangement)

Website

ORCID-ID: http://orcid.org/0000-0003-0504-6991

Current courses

Key Research Areas

  • Multilingualism
  • Classroom Research
  • Discourse Analysis
  • Language Teaching and Learning Research
  • Language Contact and Conflict Research
  • Francophonie

 

Academic Profile


Publications


Showing entries 101 - 107 out of 107

"...weil ich dieses Land und die Sprache dermaßen liebe". Die Bedeutung von Mehrsprachigkeit für die Berufswahl angehender FranzösischlehrerInnen. / Vetter, Eva.

Mehrsprachigkeit als Schlüsselkompetenz: Theorie und Praxis in Lehr- und Lernkontexten. ed. / Michael Frings; Eva Vetter. Hannover : ibidem-Verlag, 2008. p. 341-358.

Publications: Contribution to bookChapter


Zur Einführung. / Rieder-Bünemann, Angelika; Boeckmann, Klaus-Börge; Vetter, Eva.

eLernen/eLearning/Apprentissage en ligne in der sprachenbezogenen Lehre. ed. / Klaus-Börge Boeckmann; Angelika Rieder-Bünemann; Eva Vetter. Peter Lang, 2008. p. 7-11 (Sprache im Kontext, Vol. 29).

Publications: Contribution to bookChapter


Komponenten virtueller bretonischer Identität. / Vetter, Eva.

Sprachliche Diversität: Praktiken - Repräsentationen - Identitäten. Akten der Sektion 3 des XXIX. Deutschen Romanistentages (Saarbrücken, 25.-29.9.2005). Bonn : Unknown publisher, 2007. p. 307-330.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedings


"Das eLearning finde ich ganz angenehm, ..." Blended Learning in einer didaktischen Einführungslehrveranstaltung. / Vetter, Eva.

eLearning beginnen. Die Pilotphase der Universität Wien. ed. / Maria Mesner; Michaela Rieder; Charlotte Zwiauer. Peter Lang, 2006. p. 109-127.

Publications: Contribution to bookChapter


Ein jeder (Sprachen-) Lehrer sollte vielmehr 'sprachenübergreifend'-fächerübergreifend arbeiten : Erste quantitative Befunde zum Mehrsprachigkeitsbewusstsein österreichischer FranzösischlehrerInnen. / Vetter, Eva.

Romanische Sprachen in Europa. Eine Tradition mit Zukunft?. ibidem-Verlag, 2006. p. 169-191.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedings


Hegemonic discourse in the Habsburg Empire : The case of education. A critical discourse analysis of two mid 19th century government documents. / Vetter, Eva.

Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris : De Gruyter Mouton, 2003. p. 271-307.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Historical sociolinguistics and multilingualism : Theoretical and methodological issues in the development of a multifunctional framework. / Schjerve, Rosita Rindler; Vetter, Eva.

Diglossia and Power: Language Policies and Practice in the 19th Century Habsburg Empire. ed. / Rosita Schjerve-Rindler. Paris : De Gruyter Mouton, 2003. p. 35-66.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Showing entries 101 - 107 out of 107