Mag.a Edna Imamović
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Language-oriented teaching and school research
- School-related biographic multilingualism research
- Linguistic migration research
Field of Activity
- Teaching in the Teacher Education Programme
- School-related linguistic migration research within the framework of dissertation project
- Administrative and academic cooperation (2017) in the project Schools as Linguistic Space
Academic Profile
Publications
»Ich frage mich, in was für einer Gesellschaft wollen wir leben?«. Eine Kritische Diskursanalyse der Reaktionen auf Nina Prolls Facebook-Post zu #MeToo in österreichischen Printmedien. / Meissl, Katharina; Imamovic, Edna; Hosseini Khoo, Zahra.
In: Wiener Linguistische Gazette, Vol. 93, 2023, p. 53-103.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Pädagog*innen als game changer? Aufgabe und Wege der Lehrer*innenbildung der Sekundarstufe im Kontext von Mehrsprachigkeit. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Cataldo-Schwarzl, Lena.
Fokus Mehrsprachigkeit: 14 Thesen zu Sprache und Sprachenpolitik. Beiträge aus Österreich und Europa.. ed. / Oliver Gruber; Michael Tölle. Österreichischer Gewerkschaftsbund (ÖGB), 2022. p. 333-360.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Der Bildungsübergang, so wie ihn Schüler_innen konstruieren. / Imamovic-Topcic, Edna.
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung: sprache macht gesellschaft. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Frankfurt am Main : Wochenschau Verlag, 2021. p. 130-147.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Die Potenziale einer diskursanalytischen Herangehensweise an öffentliche Kommentare zur #MeToo-Kampagne. / Imamovic-Topcic, Edna; Hosseini Khoo, Zahra; Meissl, Katharina.
Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Anke Wegner; Dirk Lange. 1. ed. Frankfurt/M. : Wochenschau Verlag, 2021. p. 285-301 (sprache macht gesellschaft).Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Colloquial and Academic Language in Interaction: Students’ Linguistic Strategies during a Collaborative Task in History Class. / Imamovic-Topcic, Edna; Weger, Denis.
In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schule als Sprachraum. Mehrsprachige Realität an Schulen in Wien und Brünn. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Janík, Miroslav et al.
2017, OEGSD-Tagungsberichte 2.2.Publications: Other publication › Other
Sprache(n) in Identitätskonstruktionen am Bildungsübergang. / Imamovic-Topcic, Edna.
OEGSD Tagungsberichte: 9. Nachwuchstagung. Sprachendidaktik: Der wissenschaftliche Nachwuchs im Dialog. (Proceedings of the 9th ÖGSD Young Researchers’ Conference). 20. Mai 2017, Universität Wien. ed. / Anke Sennema. Vol. 3 Graz : ÖGSD, 2017. p. 19-22.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Felix Mitterer: Jägerstätter. / Imamovic-Topcic, Edna.
Politische Bildung im Theater. Springer, 2016. p. 229-252.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed