Teach your teachers well.

Manfred Prenzel with apologies to Crosby, Stills, Nash & Young


The Centre for Teacher Education (ZLB) at the University of Vienna is the organisational and coordinating interface for all tasks related to teacher education. We cooperate with University of Vienna faculties and centres and partners from the North-East Schools’ Group (the University Colleges of Teacher Education in Lower Austria and Vienna, the University College of Teacher Education of Christian Churches Vienna/Krems and the University College for Agrarian and Environmental Pedagogy) to improve and develop the quality of teacher education in research and teaching. We are available for questions about teacher education and are the main point of contact for students, as well as for schools and teachers who would like to become involved in teacher education.

More Information about the Centre for Teacher Education

 News

19.06.2024
 

Writing marathon July & August

Writing support for students with Bachelor's and Master's theses

29.02.2024
 

Verleihung Lehrbefugnis an Dr. Gabriele Danninger

Das Habilitationsverfahren von Dr. Gabriele Danninger ist abgeschlossen. Das Rektorat der Universität Wien hat Dr. Gabriele Danninger auf Grund des Beschlusses der vom Senat eingesetzten...

22.02.2024
 

Summer School ZLB 2024

Die Summer School „Methoden der Forschung in Fachdidaktik und Bildungswissenschaft" wird von 15.-18. Juli 2024 in Spital am Pyhrn stattfinden.

 Events

No news available.

 Vacancies

20.06.2024
 

Ausschreibung Organisationsassistent*in, Kennzahl 2578

Am Institut für Lehrer*innenbildung ist ab 01.10.2024 die Position einer*s Organisationsassistent*in zu besetzen. Das Beschäftigungsausmaß beträgt 20 Wochenstunden. Die Stelle ist auf fünf Jahre...

17.06.2024
 

Ausschreibung Universitätsassistent*in ("prae doc"), Kennzahl 2577

Am Institut für Lehrer*innenbildung ist ab 01.10.2024 die Position einer*s Universitätsassistent*in (prae doc) für die Unterstützung beim Aufbau der Forschungsgruppe Allgemeine Fachdidaktik zu...