Mag. Dr. Denis Weger, MA
University assistant (Postdoc) /Co-Lead Language Teaching and Learning Lab
Mag. Dr. Denis Weger, MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG03
Office hours: by arrangement
ORCID-ID: https://orcid.org/0000-0002-3519-8059
Key Research Area
- Pre-service teachers' professional development
- Individual and social multilingualism
- Educational Design Research
- Intervention research
Field of Activity
- Teaching in the Teacher Education Programme
- Research within the framework of dissertation project
- Administrative and academic cooperation (2017) in the project Schools as Linguistic Space
Academic Profile
Publications
Investigating the Development of Pre-service Teachers’ Noticing for Inclusive Translingual Instruction in Secondary Education: An Intervention Study. / Weger, Denis.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden im Bezug auf Mehrsprachigkeit und sprachliche Diversität in der Schule. Eine Q Studie. / Weger, Denis.
AUSSDA. 2024Datensatz.Publications: Other publication › Other
Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Dynamics in Pre-service Teachers’ Beliefs about Multilingualism and Linguistic Diversity in Education: A Q methodology study. / Weger, Denis.
In: Language and Education, 12.2023.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Learning as a model : Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.
Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2023.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln : Educational Design Research-Projekt zur Entwicklung der professionellen Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden aller Fächer für die sprachliche Dimension von Unterricht. / Weger, Denis.
2022. 377 p.Publications: Book › peer-review
Einstellungen und Überzeugungen von Lehramtsstudierenden gegenüber Sprachen in Lehr-/Lernprozessen und ihre Veränderungen im Zuge einer Lehrveranstaltung. / Weger, Denis.
In: Verbal-Newsletter (Organ des Verbands für Angewandte Linguistik), Vol. 2020, No. 2, 2020.Publications: Contribution to journal › Short communication
Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).Publications: Contribution to book › Chapter
Professional Vision – State of the art zum Konstrukt der professionellen Unterrichtswahrnehmung in der LehrerInnenbildung. / Weger, Denis.
In: Fremdsprachen Lehren und Lernen, Vol. 48, No. 1, 2019, p. 14-31.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication