Mag.a Edna Imamović


Office hours: by arrangement

Current courses


Key Research Areas

  • Language-oriented teaching and school research
  • School-related biographic multilingualism research
  • Linguistic migration research

 

Field of Activity

  • Teaching in the Teacher Education Programme
  • School-related linguistic migration research within the framework of dissertation project
  • Administrative and academic cooperation (2017) in the project Schools as Linguistic Space

 

Academic Profile

Publications


Showing entries 1 - 8 out of 8
»Ich frage mich, in was für einer Gesellschaft wollen wir leben?«. Eine Kritische Diskursanalyse der Reaktionen auf Nina Prolls Facebook-Post zu #MeToo in österreichischen Printmedien. / Meissl, Katharina; Imamovic, Edna; Hosseini Khoo, Zahra.
In: Wiener Linguistische Gazette, Vol. 93, 2023, p. 53-103.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Pädagog*innen als game changer? Aufgabe und Wege der Lehrer*innenbildung der Sekundarstufe im Kontext von Mehrsprachigkeit. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Cataldo-Schwarzl, Lena.
Fokus Mehrsprachigkeit: 14 Thesen zu Sprache und Sprachenpolitik. Beiträge aus Österreich und Europa.. ed. / Oliver Gruber; Michael Tölle. Österreichischer Gewerkschaftsbund (ÖGB), 2022. p. 333-360.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Der Bildungsübergang, so wie ihn Schüler_innen konstruieren. / Imamovic-Topcic, Edna.
Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung: sprache macht gesellschaft. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag, 2021. p. 130-147.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Die Potenziale einer diskursanalytischen Herangehensweise an öffentliche Kommentare zur #MeToo-Kampagne. / Imamovic-Topcic, Edna; Hosseini Khoo, Zahra; Meissl, Katharina.
Europa denken, kommunizieren und erfahren: Herausforderungen einer teilhabegerechten Europabildung. ed. / Eva Vetter; Anke Wegner; Dirk Lange. 1. ed. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, 2021. p. 285-301 (sprache macht gesellschaft).

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Colloquial and Academic Language in Interaction: Students’ Linguistic Strategies during a Collaborative Task in History Class. / Imamovic-Topcic, Edna; Weger, Denis.
In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Schule als Sprachraum. Mehrsprachige Realität an Schulen in Wien und Brünn. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Janík, Miroslav et al.
2017, OEGSD-Tagungsberichte 2.2.

Publications: Other publicationOther


Sprache(n) in Identitätskonstruktionen am Bildungsübergang. / Imamovic-Topcic, Edna.
OEGSD Tagungsberichte: 9. Nachwuchstagung. Sprachendidaktik: Der wissenschaftliche Nachwuchs im Dialog. (Proceedings of the 9th ÖGSD Young Researchers’ Conference). 20. Mai 2017, Universität Wien. ed. / Anke Sennema. Vol. 3 Graz: ÖGSD, 2017. p. 19-22.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedingsPeer Reviewed


Felix Mitterer: Jägerstätter. / Imamovic-Topcic, Edna.
Politische Bildung im Theater. Springer, 2016. p. 229-252.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Showing entries 1 - 8 out of 8