Mag.a Mag.a Susanne Lesk
Organisation assistant
Office hours: by arrangement
ORCID-ID: https://orcid.org/0000-0002-0416-9036
Key Research Area
- Multilingualism
- Language policy and organisational research
- Language needs analysis
- Discourse, identity and organisations
- Language teaching and learning Research
- Experiential teaching and learning
Field of Activity
- Administrative cooperation in RISE UP (2023) and PEP (2023)
- Academic and administrative cooperation in LLOM (2018-2021) and Compass (2020-2023)
- Academic cooperation in BuddySystem (2017-2020)
- Research within own doctoral project "Language policy in organisations"
- Teaching Foreign Language Business Communication (French) and Human Resource Management
Publications
Sprachenpolitik in Unternehmen in Österreich. / Lavric, Eva; Lesk, Susanne; Stegu, Martin et al.
Sprachenpolitik in Österreich: Bestandsaufnahme 2021. ed. / Rudolf De Cillia; Eva Vetter; Martin Reisigl. De Gruyter, 2023. (Sprache im Kontext).
Sprachenpolitik in Österreich: Bestandsaufnahme 2021. ed. / Rudolf De Cillia; Eva Vetter; Martin Reisigl. De Gruyter, 2023. (Sprache im Kontext).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Study Report: Expectations and needs of students preparing their mobility process. Lesk, Susanne (Editorial Journalist). 2021.
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Idee und Zielsetzung des Symposiums: „Retten uns die Phänomene?“ – Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. / Schön, Lutz-Helmut; Lesk, Susanne.
„Retten uns die Phänomene?“ – Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung: Symposium an der Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung, Februar 2018. Berlin: Logos Verlag, 2019. p. 7-11 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
„Retten uns die Phänomene?“ – Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung: Symposium an der Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung, Februar 2018. Berlin: Logos Verlag, 2019. p. 7-11 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Language Learning Online in the age of Mobility (LLOM): Report IO1 – Online pedagogical engineering: Structure language learning in a crowd-sourced approach (Qualitative study): Final project report. / Lesk, Susanne.
47 p. 2019Projektbericht.
47 p. 2019Projektbericht.
Publications: Other publication › Other
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung : Symposium an der Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung Februar 2018. / Schön, Lutz-Helmut (Editor); Lesk, Susanne (Editor).
Berlin: Logos Verlag, 2019. 206 p. (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
Berlin: Logos Verlag, 2019. 206 p. (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).
Publications: Book › Proceedings