Research

Ongoing projects

the letters

© Fakultät für Informatik

two hands holding a Nintendo Switch

© Barbara Göbl

© Promente OÖ

Completed Projects

a laptop on a table with lots of colorful post-its

© UX Unsplash

© Constantin Kraus

Music Computing

2021-2022

Illustration of a person standing on a large computer

© Patricia Hu

Illustration of a person in a wheelchair, a medical worker and a mother in front of a computer with two children

© Florimond Mochel

three figures printed by a 3D printer

© Matthias Steinböck

a cell phone in the background; in the foreground the illustrations of a mobile phone, a brain, gears and a car

Quelle: pixabay

Current publications of team members

Raab A, Höger B, Günther EA, Meier S, Kayali F, Guzman Medrano D et al. Bildung und Ermächtigung von Jugendlichen zur reflexiven Gestaltung digitaler Gesundheitstechnologien. In Leineweber C, Waldmann M, Wunder M, editors, Materialität - Digitalisierung - Bildung. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023. p. 156-172 doi: 10.35468/5979-11

Kayali F, Günther EA, Göbl B. Die Bedeutung von Computational Empowerment für die österreichische Bildungspraxis. In Brandhofer G, Wiesner C, editors, Didaktik in einer Kultur der Digitalität: Wirkmächtige Mediendidaktik, zukunftsorientierte Pädagogik. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023. p. 149-162

Schmölz A, Möhlen L-K, Kayali F, Günther EA, Proyer M, Kremsner G. Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. In Betz J, Schluchter J-R, editors, Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. 1. ed. Weinheim: Beltz Verlag. 2023. p. 261-279