Nazime Öztürk, BA MA
Nazime Öztürk, BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 320
Publications
Insights into students’ experiences of social inclusion and exclusion during attending language pull-out classes. / Öztürk, Nazime (Corresponding author); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
In: International Journal of Inclusive Education, 19.06.2024.
In: International Journal of Inclusive Education, 19.06.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionalisation through research? Phenomenological vignettes as an innovative professionalisation tool in education. / Agostini, Evi; Mian, Stephanie; Öztürk, Nazime et al.
Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. ed. / Vassileos Symeonidis. Leiden: Brill, 2024. p. 227-246 (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).
Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. ed. / Vassileos Symeonidis. Leiden: Brill, 2024. p. 227-246 (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Quality of life and learning networks in Vienna. An innovative and sustainable approach to living a good life. / Francesconi, Denis; Öztürk, Nazime; Agostini, Evi.
Handbook of Quality of Life and Social Change. ed. / Cornelia C. Walther. Springer, 2024. p. 263-271.
Handbook of Quality of Life and Social Change. ed. / Cornelia C. Walther. Springer, 2024. p. 263-271.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Pädagogik(en) des guten Lebens im Zeichen der Zeit. / Öztürk, Nazime; Francesconi, Denis; Agostini, Evi.
In: Zeitschrift für praktische Philosophie, Vol. 10, No. 1, 2023, p. 263-284.
In: Zeitschrift für praktische Philosophie, Vol. 10, No. 1, 2023, p. 263-284.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Vignette. Die Vignette als Reflexionsinstrument. / Agostini, Evi; Öztürk, Nazime; Prummer, Susanne et al.
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. ed. / Evi Agostini; Hans Karl Peterlini; Jasmin Donlic; Verena Kumpusch; Daniela Lehner; Isabella Sandner. Barbara Budrich, 2023. p. 36-44.
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. ed. / Evi Agostini; Hans Karl Peterlini; Jasmin Donlic; Verena Kumpusch; Daniela Lehner; Isabella Sandner. Barbara Budrich, 2023. p. 36-44.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 6 - 10 out of 15
Peace Education in the Context of the Bildungsrätzl-Initiative in Vienna
Tamara Peer
,
Sandra Matschnigg-Peer
,
Nazime Öztürk
PEA-Conference: Pedagogy, Ecology and the Arts conference: Peace
Conference,
Talk or oral contribution
5.9.2024 - 5.9.2024
Teaching the Good Life - Insights in a new FWF-funded research project
Denis Francesconi
,
Nazime Öztürk
,
Evi Agostini
Vienna - Bressanone-Winterschool 2024
Summer/Winter school,
Talk or oral contribution
14.2.2024 - 14.2.2024
Erfahrungen von Inklusion und Exklusion in Peer-Beziehungen - Stimmen aus den Deutschförderklassen
Nazime Öztürk
Talk or oral contribution
15.1.2024 - 15.1.2024
Keynote: Schule, ein Wohlfühlort für alle? Stimmen aus den Deutschförderklassen.
Nazime Öztürk
,
Rainer Hawlik
,
Tobias Becker
,
Christian Filko
,
Claudia Leditzky
,
Ursula Mauric
,
Petra Neuhold
,
Peter Riegler
,
Heribert Schopf
,
Martina Sturm
,
Manfred Wiedner
,
Julia Wohlgenannt
Talk or oral contribution
22.5.2023 - 22.5.2023
Forschungswerkstatt: Erderwärmung und die Folgen für die (Berufs-)Pädagogik
Henning Schluß
,
Sabine Krause
,
Sara Rahman
,
Caroline Vicentini-Lerch
,
Hanna Holzapfel
,
Heinz Ganser
,
Nazime Öztürk
2. Grazer Berufsbildungskongress 2023<br/>13. - 14.04.2023 • Pädagogische Hochschule Steiermark
Conference,
Talk or oral contribution
14.4.2023 - 14.4.2023