Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser
Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324B
Publications
Learning as a model : Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.
Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2023.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Publications: Book › peer-review
Publications: Contribution to journal › Short communication
Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.
"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).Publications: Contribution to book › Chapter
Professional Vision – State of the art zum Konstrukt der professionellen Unterrichtswahrnehmung in der LehrerInnenbildung. / Weger, Denis.
In: Fremdsprachen Lehren und Lernen, Vol. 48, No. 1, 2019, p. 14-31.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication
Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .
Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Vom Informationsfluss zum Motivationsfluss. Wie Lehrpersonen motivieren können. / Weger, Denis.
In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.Publications: Contribution to journal › Article
Deutsch lernen im Museum : Theoretisch gedacht - praktisch umgesetzt. / Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta; Weger, Denis.
Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg : Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.Publications: Contribution to book › Chapter
Publications: Electronic/multimedia output › Web publication