Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 26 - 30 out of 226
Eminenzbasiert statt evidenzbasiert: Zur Erschaffung von Bildungsbarrieren am Beispiel der Deutschförderklassen. / Schwab, Susanne; Schweiger, Hannes.
Analysen zu Diskriminierung im österreichischen Bildungswesen: Bericht 2022. Wien, 2023. p. 52-60.
Analysen zu Diskriminierung im österreichischen Bildungswesen: Bericht 2022. Wien, 2023. p. 52-60.
Publications: Contribution to book › Chapter
Emotionales Erleben von Lehrkräften, Schüler:innen und Eltern im temporären Fernunterricht – eine Mixed-Methods-Auswertung. / Schwab, Susanne; Gutschik, Alexandra; Lindner, Katharina-Theresa et al.
COVID-19 und Bildung. Studien und Perspektiven. ed. / S. G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 411-430.
COVID-19 und Bildung. Studien und Perspektiven. ed. / S. G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 411-430.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Exploring the effects of the COVID-19 emergency remote education on students’ social and academic integration in higher education in Austria. / Resch, Katharina; Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.
In: Higher Education Research & Development, Vol. 42, No. 1, 2023, p. 215-229.
In: Higher Education Research & Development, Vol. 42, No. 1, 2023, p. 215-229.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Fostering students’ peer relationships through the classroom-based intervention FRIEND-SHIP. / Hassani, Sepideh; Jakob, Katharina; Schwab, Susanne et al.
In: Education, 2023, p. 3-13.
In: Education, 2023, p. 3-13.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Identifying Teachers’ Strengths to Face COVID-19: Narratives from across the Globe. / Aiello, Paola (Corresponding author); Pace, Erika Maria; Sharma, Umesh et al.
In: Cambridge Journal of Education, Vol. 53, No. 3, 2023, p. 357-374.
In: Cambridge Journal of Education, Vol. 53, No. 3, 2023, p. 357-374.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 26 - 30 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022