Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 211 - 215 out of 226
Resilienz, Ressourcenorientierung und Inklusion. / Schwab, Susanne; Fingerle, M.
Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. ed. / S. Schwab; M. Gebhardt; E.M. Ederer-Fick; B. Gasteiger-Klicpera. Facultas, 2013. p. 97-108.
Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. ed. / S. Schwab; M. Gebhardt; E.M. Ederer-Fick; B. Gasteiger-Klicpera. Facultas, 2013. p. 97-108.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Sozialverhalten von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf in der Sekundarstufe I. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 3, 2013, p. 140-147.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 3, 2013, p. 140-147.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. / Schwab, Susanne (Editor); Gebhardt, Markus (Editor); Ederer-Fick, Elfriede M. (Editor) et al.
Wien: Facultas, 2013. 186 p.
Wien: Facultas, 2013. 186 p.
Publications: Book › Peer Reviewed
Ungeplante Schwangerschaften junger Eltern. Sexualität, Familie und Beruf aus geschlechtsspezifischer Betrachtung. / Schwab, Susanne.
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2013.
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2013.
Publications: Book › Peer Reviewed
What is behind the diagnosis of Learning Disability in Austrian schools? An empirical evaluation of the diagnostic process. / Gebhardt, M.; Krammer, M.; Schwab, Susanne et al.
In: International Journal of Special Education, Vol. 28, No. 2, 2013, p. 147-153.
In: International Journal of Special Education, Vol. 28, No. 2, 2013, p. 147-153.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 211 - 215 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022