Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 106 - 110 out of 226
Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education. / Schwab, Susanne (Editor); Nel, Mirna (Editor); Hellmich, Frank (Editor).
Oxford: Routledge, 2019. 130 p.
Oxford: Routledge, 2019. 130 p.
Publications: Book › Collection › Peer Reviewed
Fostering Social Participation in Inclusive Classrooms of Students who are Deaf. / Schwab, Susanne; Wimberger, Tanja; Mamas, Christoforos.
In: International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, No. 3, 2019, p. 325-342.
In: International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, No. 3, 2019, p. 325-342.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Friendship stability among students with and without special educational needs. / Schwab, Susanne.
In: Irish Educational Studies, Vol. 45, No. 3, 2019, p. 390-401.
In: Irish Educational Studies, Vol. 45, No. 3, 2019, p. 390-401.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Individuelles Feedback als Bestandteil inklusiven Unterrichts? Eine empirische Studie über die Wahrnehmung von individuellem Lehrkraftfeedback aus Schülersicht. / Schwab, Susanne; Goldan, Janka; Hoffmann, Lisa.
Feedback in der Unterrichtspraxis: Schülerinnen und Schüler beim Lernen wirksam unterstützen . ed. / M.-C. Vierbuchen; F. Bartels. Stuttgart: Kohlhammer, 2019. p. 95-108.
Feedback in der Unterrichtspraxis: Schülerinnen und Schüler beim Lernen wirksam unterstützen . ed. / M.-C. Vierbuchen; F. Bartels. Stuttgart: Kohlhammer, 2019. p. 95-108.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Österreichs Integrationsklassen: Kompetenzdefizite durch soziale Benachteiligung? Ein Vergleich zwischen Integrations- und Regelklassen. / George, A. C.; Schwab, Susanne.
Fünf Jahre flächendeckende Bildungsstandardüberprüfungen in Österreich: Vertiefende Analysen zum Zyklus 2012 bis 2016. ed. / C. Schreiner; C. Wiesner; A. C. George; K. Pacher; M. Pointinger. Münster: Waxmann Verlag, 2019. p. 103-114 (Kompetenzmessungen im österreichischen Schulsystem: Analysen, Methoden & Perspektiven, Vol. 1).
Fünf Jahre flächendeckende Bildungsstandardüberprüfungen in Österreich: Vertiefende Analysen zum Zyklus 2012 bis 2016. ed. / C. Schreiner; C. Wiesner; A. C. George; K. Pacher; M. Pointinger. Münster: Waxmann Verlag, 2019. p. 103-114 (Kompetenzmessungen im österreichischen Schulsystem: Analysen, Methoden & Perspektiven, Vol. 1).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Showing entries 106 - 110 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022