Nazime Öztürk, BA MA


Nazime Öztürk, BA MA

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 320

T: +43-1-4277-60021
nazime.oeztuerk@univie.ac.at

Publications

Showing entries 1 - 5 out of 8

Professionalisation through research? Phenomenological vignettes as an innovative professionalisation tool in education. / Agostini, Evi; Mian, Stephanie; Öztürk, Nazime et al.

Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. ed. / Vassileos Symeonidis. Leiden : Brill, 2024. p. 227-246 (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).

Publications: Contribution to bookContribution to proceedingsPeer Reviewed


Quality of life and learning networks in Vienna. An innovative and sustainable approach to living a good life. / Francesconi, Denis; Öztürk, Nazime; Agostini, Evi.

Handbook of Quality of Life and Social Change. ed. / Cornelia C. Walther. Springer, 2024. p. 263-271.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Pädagogik(en) des guten Lebens im Zeichen der Zeit. / Öztürk, Nazime; Francesconi, Denis; Agostini, Evi.

In: Zeitschrift für praktische Philosophie, Vol. 10, No. 1, 2023, p. 263-284.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Vignette. Die Vignette als Reflexionsinstrument. / Agostini, Evi; Öztürk, Nazime; Prummer, Susanne et al.

Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. ed. / Evi Agostini; Hans Karl Peterlini; Jasmin Donlic; Verena Kumpusch; Daniela Lehner; Isabella Sandner. Barbara Budrich, 2023. p. 36-44.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Showing entries 1 - 5 out of 8

Presentations

Showing entries 1 - 5 out of 15

„Teaching the Good Life”: Idee und Umsetzung lokaler Partizipationsmöglichkeiten an Schule und Gesellschaft am Beispiel des Wiener Bildungsgrätzls

Nazime Öztürk , Evi Agostini
Citizen self-formation: Politische Bildung von unten.
Conference, Talk or oral contribution
8.11.2024 - 8.11.2024

Bildungspolitische Ansprüche auf (Mit)Gestaltung lebensweltorientierter Lernräume – Herausforderungen und Möglichkeiten gemeinschaftsbasierter Ansätze

Nazime Öztürk
Phänomenologisches Forschungskolloquium mit Ursula Stinkes
Lecture series, colloquium, Talk or oral contribution
5.10.2024 - 5.10.2024

Die Frage nach der Nachhaltigkeit: Differente Perspektiven auf Entwicklung, Bildung und Diversität am Beispiel der zwei Projekte „Teach4Reach“ und „EQoL“

Evi Agostini , Denis Francesconi , Nazime Öztürk , Irma Eloff , Kgadi Mathabathe , Ann-Kathrin Dittrich
ÖFEB 2024
Conference, Talk or oral contribution
26.9.2024 - 26.9.2024

Diskussion: Sprache als Kategorie der Differenz oder der Vielfalt? Bestehende Herausforderungen und neue Schwierigkeiten im Umgang mit sprachlicher Diversität in Schulen

Nazime Öztürk
ÖFEB 2024
Conference, Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024

The Implications of the Quality-of-Life Movement for Education and the Exemplary Case of the OECD PISA Wellbeing Framework.

Denis Francesconi , Nazime Öztürk , Evi Agostini
BERA Conference and WERA Focus Meeting
Conference, Talk or oral contribution
10.9.2024 - 10.9.2024