Nazime Öztürk, BA MA
Nazime Öztürk, BA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 320
Publications
Insights into students’ experiences of social inclusion and exclusion during attending language pull-out classes. / Öztürk, Nazime (Corresponding author); Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne.
In: International Journal of Inclusive Education, 19.06.2024.
In: International Journal of Inclusive Education, 19.06.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionalisation through research? Phenomenological vignettes as an innovative professionalisation tool in education. / Agostini, Evi; Mian, Stephanie; Öztürk, Nazime et al.
Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. ed. / Vassileos Symeonidis. Leiden: Brill, 2024. p. 227-246 (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).
Enhancing the value of teacher education research: Implications for policy and practice. ed. / Vassileos Symeonidis. Leiden: Brill, 2024. p. 227-246 (Key Issues in Teacher Education: policy, research & practice).
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Quality of life and learning networks in Vienna. An innovative and sustainable approach to living a good life. / Francesconi, Denis; Öztürk, Nazime; Agostini, Evi.
Handbook of Quality of Life and Social Change. ed. / Cornelia C. Walther. Springer, 2024. p. 263-271.
Handbook of Quality of Life and Social Change. ed. / Cornelia C. Walther. Springer, 2024. p. 263-271.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Pädagogik(en) des guten Lebens im Zeichen der Zeit. / Öztürk, Nazime; Francesconi, Denis; Agostini, Evi.
In: Zeitschrift für praktische Philosophie, Vol. 10, No. 1, 2023, p. 263-284.
In: Zeitschrift für praktische Philosophie, Vol. 10, No. 1, 2023, p. 263-284.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Vignette. Die Vignette als Reflexionsinstrument. / Agostini, Evi; Öztürk, Nazime; Prummer, Susanne et al.
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. ed. / Evi Agostini; Hans Karl Peterlini; Jasmin Donlic; Verena Kumpusch; Daniela Lehner; Isabella Sandner. Barbara Budrich, 2023. p. 36-44.
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung: Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. ed. / Evi Agostini; Hans Karl Peterlini; Jasmin Donlic; Verena Kumpusch; Daniela Lehner; Isabella Sandner. Barbara Budrich, 2023. p. 36-44.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Presentations
„Teaching the Good Life”: Idee und Umsetzung lokaler Partizipationsmöglichkeiten an Schule und Gesellschaft am Beispiel des Wiener Bildungsgrätzls
Nazime Öztürk
,
Evi Agostini
Citizen self-formation: Politische Bildung von unten.
Conference,
Talk or oral contribution
8.11.2024 - 8.11.2024
Bildungspolitische Ansprüche auf (Mit)Gestaltung lebensweltorientierter Lernräume – Herausforderungen und Möglichkeiten gemeinschaftsbasierter Ansätze
Nazime Öztürk
Phänomenologisches Forschungskolloquium mit Ursula Stinkes
Lecture series, colloquium,
Talk or oral contribution
5.10.2024 - 5.10.2024
Die Frage nach der Nachhaltigkeit: Differente Perspektiven auf Entwicklung, Bildung und Diversität am Beispiel der zwei Projekte „Teach4Reach“ und „EQoL“
Evi Agostini
,
Denis Francesconi
,
Nazime Öztürk
,
Irma Eloff
,
Kgadi Mathabathe
,
Ann-Kathrin Dittrich
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
26.9.2024 - 26.9.2024
Diskussion: Sprache als Kategorie der Differenz oder der Vielfalt? Bestehende Herausforderungen und neue Schwierigkeiten im Umgang mit sprachlicher Diversität in Schulen
Nazime Öztürk
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
The Implications of the Quality-of-Life Movement for Education and the Exemplary Case of the OECD PISA Wellbeing Framework.
Denis Francesconi
,
Nazime Öztürk
,
Evi Agostini
BERA Conference and WERA Focus Meeting
Conference,
Talk or oral contribution
10.9.2024 - 10.9.2024