Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)
Publications
Exploring the Relationship between Pre-service Teachers’ Language Biographical Experiences and their Prospective Teaching in Linguistically Diverse Classrooms. / Weger, Denis.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Teachers' beliefs on multilingualism. / Weger, Denis.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Publications: Contribution to book › Entry for reference work › Peer Reviewed
Relating Pre-service Teachers' Language-related Biographical Experiences with their Noticing of Linguistically Diverse Classroom Situations - Questionnaire (SUF edition). Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Publications: Book › Peer Reviewed
Dynamics in Pre-service Teachers’ Beliefs about Multilingualism and Linguistic Diversity in Education: A Q Methodology Intervention Study. / Weger, Denis.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Fragebogen. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Lautes Erinnern. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Investigating the Development of Pre-service Teachers’ Noticing for Inclusive Translingual Instruction in Secondary Education: An Intervention Study. / Weger, Denis.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden im Bezug auf Mehrsprachigkeit und sprachliche Diversität in der Schule. Eine Q Studie. Weger, Denis (Author). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 56 - 60 out of 78
Teacher Education and Professionalism Research. Theoretical Framework and Empirical Evidence.
Ilse Schrittesser
ECER 2009 European Conference on Educational Research: Theory and Evidence in European Educational Research
Conference,
Talk or oral contribution
28.9.2009 - 28.9.2009
From Beginner to Pro: From Teacher Education to Lifelong Learning for Teachers
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
23.9.2009 - 23.9.2009
Learning Outcomes. Idee, Nutzen und Anwendungsmöglichkeiten im Rahmen des Bologna-Prozesses
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
29.4.2009 - 29.4.2009
Kann Organisationsentwicklung die Schule verändern? Über den Widerspruch von Organisation und Bildung
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
25.11.2008 - 25.11.2008
Teaching: An Impossible Profession?
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
27.9.2008 - 27.9.2008
Showing entries 56 - 60 out of 78