Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)


Consultation hours: by appointment (mail)

Current teaching activities

Website


Publications


Showing entries 1 - 10 out of 24

Learning as a model : Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.

Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2024.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.

Waxmann Verlag, 2024. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten).

Publications: BookPeer Reviewed


Showing entries 1 - 10 out of 24

Presentations

Profession Lehrer/in. Professionalität und Professionalisierung.

Ilse Schrittesser
Jahrestagung der österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen 2007
Conference, Talk or oral contribution
10.1.2007 - 10.1.2007

Schulbildung und öffentlicher Wissensdiskurs. Über ein brüchiges Verhältnis

Ilse Schrittesser
1. Symposium in Kooperation von Bildungswissenschaft und Fachdidaktik: Zur Nachhaltigkeit von Bildungsprozessen: Was bleibt!?
Conference, Talk or oral contribution
14.9.2006 - 14.9.2006

Groups and Communities in Blended Higher Education, Networked Learning Conference

Ilse Schrittesser
"Groups and Communities in Blended Higher Education. Conceptual Design, Extended Action Research, Team Building and Virtual Learning Enviroments" NLC 2006 (Networked Learning Conference)
Conference, Talk or oral contribution
10.4.2006 - 10.4.2006

Professional Communities - Potentials and Limits of Blended Learning Scenarios.

Ilse Schrittesser
"Groups and Communities in Blended Higher Education. Conceptual Design, Extended Action Research, Team Building and Virtual Learning Enviroments" NLC 2006 (Networked Learning Conference)
Conference, Talk or oral contribution
10.4.2006 - 10.4.2006

Zur Sensibilisierung für affektive Dynamiken in der Schulklasse: Auf der Suche nach einem geeigneten didaktischen Setting in der Lehrerbildung.

Ilse Schrittesser
bildung macht gesellschaft - 20. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
Conference, Talk or oral contribution
20.3.2006 - 20.3.2006