Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)
Publications
Exploring the Relationship between Pre-service Teachers’ Language Biographical Experiences and their Prospective Teaching in Linguistically Diverse Classrooms. / Weger, Denis.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Teachers' beliefs on multilingualism. / Weger, Denis.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Publications: Contribution to book › Entry for reference work › Peer Reviewed
Relating Pre-service Teachers' Language-related Biographical Experiences with their Noticing of Linguistically Diverse Classroom Situations - Questionnaire (SUF edition). Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Publications: Book › Peer Reviewed
Dynamics in Pre-service Teachers’ Beliefs about Multilingualism and Linguistic Diversity in Education: A Q Methodology Intervention Study. / Weger, Denis.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Fragebogen. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Lautes Erinnern. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Investigating the Development of Pre-service Teachers’ Noticing for Inclusive Translingual Instruction in Secondary Education: An Intervention Study. / Weger, Denis.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden im Bezug auf Mehrsprachigkeit und sprachliche Diversität in der Schule. Eine Q Studie. Weger, Denis (Author). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 71 - 75 out of 78
Profession Lehrer/in. Professionalität und Professionalisierung.
Ilse Schrittesser
Jahrestagung der österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen 2007
Conference,
Talk or oral contribution
10.1.2007 - 10.1.2007
Schulbildung und öffentlicher Wissensdiskurs. Über ein brüchiges Verhältnis
Ilse Schrittesser
1. Symposium in Kooperation von Bildungswissenschaft und Fachdidaktik: Zur Nachhaltigkeit von Bildungsprozessen: Was bleibt!?
Conference,
Talk or oral contribution
14.9.2006 - 14.9.2006
Groups and Communities in Blended Higher Education, Networked Learning Conference
Ilse Schrittesser
"Groups and Communities in Blended Higher Education. Conceptual Design, Extended Action Research, Team Building and Virtual Learning Enviroments" NLC 2006 (Networked Learning Conference)
Conference,
Talk or oral contribution
10.4.2006 - 10.4.2006
Professional Communities - Potentials and Limits of Blended Learning Scenarios.
Ilse Schrittesser
"Groups and Communities in Blended Higher Education. Conceptual Design, Extended Action Research, Team Building and Virtual Learning Enviroments" NLC 2006 (Networked Learning Conference)
Conference,
Talk or oral contribution
10.4.2006 - 10.4.2006
Zur Sensibilisierung für affektive Dynamiken in der Schulklasse: Auf der Suche nach einem geeigneten didaktischen Setting in der Lehrerbildung.
Ilse Schrittesser
bildung macht gesellschaft - 20. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
Conference,
Talk or oral contribution
20.3.2006 - 20.3.2006
Showing entries 71 - 75 out of 78