Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)


Consultation hours: by appointment (mail)

Current teaching activities

Website


Publications


Showing entries 1 - 10 out of 21

Learning as a model : Perceived professional development in using reflective model learning in preparatory academic writing. / Reitbrecht, Sandra; Schramm, Karen; Weger, Denis.

Current challenges and new horizons in language teacher education. ed. / Tatjana Bacovsky-Novak; Christiane Dalton-Puffer; Helen Heaney; Julia Hüttner. 2023.

Publications: Contribution to bookChapterpeer-review


Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.

"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).

Publications: Contribution to bookChapter


Professionelle Kompetenz von Lehrenden an Hochschulen : Struktur und Entwicklung akademischer Lehrkompetenz (Literaturrecherche) . Weger, Denis (Editorial Journalist); Louis, Barbara (Editorial Journalist); Buchberger, Sonja (Editorial Journalist). 2019.

Publications: Electronic/multimedia outputWeb publication


Showing entries 1 - 10 out of 21

Presentations

Case-Study in Teacher Education: How Situation Awareness Contributes to Expertise in Teaching.

Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
1.7.2014 - 1.7.2014

Jugendarbeit macht Schule

Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
20.5.2014 - 20.5.2014

Bildung im Medium von Wissenschaft? Zur Krise der Universität angesichts aktueller Entwicklungen.

Ilse Schrittesser
Bildung im Medium von Wissenschaft? Zur Krise der Universität angesichts aktueller Entwicklungen.
Other, Talk or oral contribution
4.12.2013 - 4.12.2013

Collegium generale - Bildungspolitik

Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
4.12.2013 - 4.12.2013

From Novice to Professional: teachers for the 21th cebtury an how they learn their job.

Ilse Schrittesser
Learning to be a teacher in a changing world
Conference, Talk or oral contribution
21.11.2013 - 21.11.2013