Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)
Publications
Zusammenhang zwischen sprachbiografischen Erfahrungen von Lehramtsstudierenden und ihrer professionellen Unterrichtswahrnehmung von sprachlich diversen Klassensituationen – Daten aus dem Stimulated Recall. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2025. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Exploring the Relationship between Pre-service Teachers’ Language Biographical Experiences and their Prospective Teaching in Linguistically Diverse Classrooms. / Weger, Denis.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
In: Linguistics and Education , 29.01.2025.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Teachers' beliefs on multilingualism. / Weger, Denis.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Publications: Contribution to book › Entry for reference work › Peer Reviewed
Relating Pre-service Teachers' Language-related Biographical Experiences with their Noticing of Linguistically Diverse Classroom Situations - Questionnaire (SUF edition). Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Publications: Book › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Fragebogen. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Lautes Erinnern. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Investigating the Development of Pre-service Teachers’ Noticing for Inclusive Translingual Instruction in Secondary Education: An Intervention Study. / Weger, Denis.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden im Bezug auf Mehrsprachigkeit und sprachliche Diversität in der Schule. Eine Q Studie. Weger, Denis (Author). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 31 - 35 out of 78
Initial Teacher Education. Potentials an Limitations of Entry Procedures in Teacher Education.
Ilse Schrittesser
ECER 2014 European Conference on Educational Research
Conference,
Talk or oral contribution
4.9.2013 - 4.9.2013
Was weiß die Forschung über die Wirksamkeit von Praktika im Studium
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
4.4.2013 - 4.4.2013
Kompetenzorientierten Unterricht planen und gestalten.
Ilse Schrittesser
Talk or oral contribution
14.3.2013 - 14.3.2013
Über die Einheit von Forschung und Lehre. Einige Überlegungen zur Zukunft der Pädagogischen Hochschule.
Ilse Schrittesser
1. Tag der Forschung an der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien/Krems
Conference,
Talk or oral contribution
8.3.2013 - 8.3.2013
Die vielen Gesichter der Leistungsbeurteilung. Über Potentiale, Ansprüche und übliche Praktiken
Ilse Schrittesser
ÖFEB-Tagung "Leistuingsbeurteilung zwischen Selektions- und Förderauftrag"
Conference,
Talk or oral contribution
1.3.2013 - 1.3.2013
Showing entries 31 - 35 out of 78