Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)


Consultation hours: by appointment (mail)

Current teaching activities

Website


Publications


Showing entries 11 - 20 out of 24

Einblick in die Sektion "Fremde und andere Sprachen". / Vetter, Eva; Weger, Denis.

"Retten uns die Phänomene?": Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. ed. / Lutz-Helmut Schön; Susanne Lesk. Berlin : Logos Verlag, 2019. p. 75 (Phänomenologie in der Naturwissenschaft, Vol. 14).

Publications: Contribution to bookChapter


Professionelle Kompetenz von Lehrenden an Hochschulen : Struktur und Entwicklung akademischer Lehrkompetenz (Literaturrecherche) . Weger, Denis (Editorial Journalist); Louis, Barbara (Editorial Journalist); Buchberger, Sonja (Editorial Journalist). 2019.

Publications: Electronic/multimedia outputWeb publication


Sprachbewusster Unterricht - Prinzipien und Methoden für die Umsetzung. / Zauner, Maria; Weger, Denis; Ferris, Katharina .

Deutsch im mehrsprachigen Umfeld.: Sprachkompetenzen begreifen, erfassen, fördern in der Sekundarstufe. ed. / Andrea Ender; Ulrike Greiner; Margareta Strasser. Klett Kallmeyer, 2019. p. 320-338.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Vom Informationsfluss zum Motivationsfluss. Wie Lehrpersonen motivieren können. / Weger, Denis.

In: KDVinfo, No. 50/51, 2018.

Publications: Contribution to journalArticle


Deutsch lernen im Museum : Theoretisch gedacht - praktisch umgesetzt. / Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta; Weger, Denis.

Leichte Sprache. Sag es einfach. Sag es laut!: Praxisbeispiel aus dem Salzburg Museum. ed. / Nadja Al Masri; Luise Reitstätter. Salzburg : Salzburg Museum, 2017. p. 46-57.

Publications: Contribution to bookChapter


Erzähl mir Salzburg. Deutsch im Museum : Arbeitsblätter. / Weger, Denis; Bogensperger, Theresa; Strasser, Margareta.

32 p. 2017, Unterrichtsmaterialien.

Publications: Other publicationOther


Colloquial and Academic Language in Interaction: Students’ Linguistic Strategies during a Collaborative Task in History Class. / Imamovic-Topcic, Edna; Weger, Denis.

In: Orbis Scholae, Vol. 11, No. 3, 2017, p. 47-62.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Schule als Sprachraum. Mehrsprachige Realität an Schulen in Wien und Brünn. / Vetter, Eva; Imamovic-Topcic, Edna; Janík, Miroslav et al.

2017, OEGSD-Tagungsberichte 2.2.

Publications: Other publicationOther


Showing entries 11 - 20 out of 24

Presentations

Showing entries 1 - 5 out of 78

Teacher Educators Matter: Dozierende in der Lehrer*innenbildung – Versuch einer Bestandsaufnahme und mögliche Perspektiven

Ilse Schrittesser
Lehrer*innenbildung in Europa - Herausforderungen, Probleme und Lösungen
Conference, Talk or oral contribution
24.6.2022 - 24.6.2022

Einige Überlegungen zum Lernen in der Lehrer*innenbildung

Ilse Schrittesser
Symposium: Lernen verstehen – Unterricht gestalten
Conference, Talk or oral contribution
11.6.2022 - 11.6.2022

From Novice to Scientist: Die Profession in Verantwortung für ihren Nachwuchs

Ilse Schrittesser
Summerschool des Habilitationsforums Fachdidaktik & Unterrichtsforschung, Universität Graz
Summer/Winter school, Talk or oral contribution
11.6.2021 - 11.6.2021

Partnerships between Schools and the University of Vienna from 2003-2019. Service Learning in Teacher Education

Ilse Schrittesser
Teachers‘ Training Week on Service Learning and Student Engagement in Vienna
Summer/Winter school, Talk or oral contribution
19.2.2020 - 19.2.2020

Eradicating Uncertainty by Routines of Closure – Empirical Findings of two School Research Projects

Ilse Schrittesser
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Conference, Talk or oral contribution
6.9.2019 - 6.9.2019

Showing entries 1 - 5 out of 78