Univ.-Prof. Mag. Dr. Ilse Schrittesser (retd)
Publications
Teachers' beliefs on multilingualism. / Weger, Denis.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Encyclopedia of multilingual education. Peter Lang, 2025.
Publications: Contribution to book › Entry for reference work › Peer Reviewed
Relating Pre-service Teachers’ Language Biographical Experiences and their Prospective Teaching Practice in Linguistically Diverse Classrooms. / Weger, Denis.
In: Language and Education, 07.11.2024.
In: Language and Education, 07.11.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln. / Weger, Denis.
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Waxmann Verlag, 2024. 332 p. (Sprachliche Teilhabe in mehrsprachigen Kontexten, Vol. 3).
Publications: Book › Peer Reviewed
Dynamics in Pre-service Teachers’ Beliefs about Multilingualism and Linguistic Diversity in Education: A Q Methodology Intervention Study. / Weger, Denis.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
In: Cogent Education, 15.08.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Fragebogen. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Professionelle Handlungskompetenz für mehrsprachig-sprachbewussten Unterricht entwickeln - Lautes Erinnern. Weger, Denis (Editorial Journalist). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Investigating the Development of Pre-service Teachers’ Noticing for Inclusive Translingual Instruction in Secondary Education: An Intervention Study. / Weger, Denis.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20.02.2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden im Bezug auf Mehrsprachigkeit und sprachliche Diversität in der Schule. Eine Q Studie. Weger, Denis (Author). 2024. AUSSDA.
Publications: Electronic/multimedia output › Software or database
Sprachenbiographische Erfahrungen und professionelles Handeln im Spannungsfeld zwischen schulischer Einsprachigkeit und individueller Mehrsprachigkeit. / Weger, Denis.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 1-2, No. 2024, 02.2024, p. 119.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Die Q-Methode: Ein unterschätztes Werkzeug für die (deutsch-)didaktische Forschung. / Weger, Denis; Kudlowski, Marc.
In: Didaktik Deutsch - Halbjahreszeitschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur, 2024.
In: Didaktik Deutsch - Halbjahreszeitschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur, 2024.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 78
Teacher Educators Matter: Dozierende in der Lehrer*innenbildung – Versuch einer Bestandsaufnahme und mögliche Perspektiven
Ilse Schrittesser
Lehrer*innenbildung in Europa - Herausforderungen, Probleme und Lösungen
Conference,
Talk or oral contribution
24.6.2022 - 24.6.2022
Einige Überlegungen zum Lernen in der Lehrer*innenbildung
Ilse Schrittesser
Symposium: Lernen verstehen – Unterricht gestalten
Conference,
Talk or oral contribution
11.6.2022 - 11.6.2022
From Novice to Scientist: Die Profession in Verantwortung für ihren Nachwuchs
Ilse Schrittesser
Summerschool des Habilitationsforums Fachdidaktik & Unterrichtsforschung, Universität Graz
Summer/Winter school,
Talk or oral contribution
11.6.2021 - 11.6.2021
Partnerships between Schools and the University of Vienna from 2003-2019. Service Learning in Teacher Education
Ilse Schrittesser
Teachers‘ Training Week on Service Learning and Student Engagement in Vienna
Summer/Winter school,
Talk or oral contribution
19.2.2020 - 19.2.2020
Eradicating Uncertainty by Routines of Closure – Empirical Findings of two School Research Projects
Ilse Schrittesser
ECER 2019, “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future”
Conference,
Talk or oral contribution
6.9.2019 - 6.9.2019