Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 156 - 160 out of 245
Suggestions for vocabulary focused reading lessons for mainstream classrooms addressing both L1 and L2 learners. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Kulmhofer, Andrea; Paleczek, Lisa et al.
In: Early Childhood Education Journal, Vol. 45, No. 3, 2017, p. 333-345.
In: Early Childhood Education Journal, Vol. 45, No. 3, 2017, p. 333-345.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. / Hellmich, Frank; Hoya, F.; Görel, G. et al.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2017, p. 36-51.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2017, p. 36-51.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Effects of a whole-class reading program designed for different reading levels and the learning needs of L1 and L2 children. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: Reading & Writing Quarterly, Vol. 32, No. 6, 2016, p. 499-526.
In: Reading & Writing Quarterly, Vol. 32, No. 6, 2016, p. 499-526.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellungen und Motivation von Lehramtsstudentinnen und -studenten in Bezug auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule: Ein Vergleich zwischen Deutschland und Österreich. / Hellmich, Frank; Görel, G.; Schwab, Susanne.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2016, p. 67-85.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2016, p. 67-85.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellungsforschung zum inklusiven Unterricht. / Schwab, Susanne (Editor); Feyerer, Ewald (Editor).
Pabst Science Publishers. 2016Themenheft. (Empirische Sonderpädagogik; No. 1, Vol. 2016).
Pabst Science Publishers. 2016Themenheft. (Empirische Sonderpädagogik; No. 1, Vol. 2016).
Publications: Other publication › Other
Showing entries 156 - 160 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
