Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Lehrkraftfeedback oder Spaß beim Spiel? Eine Experimentalstudie zum Einfluss von Lehrkraftfeedback auf die soziale Akzeptanz bei Grundschulkindern. / Huber, Christian; Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne.
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis, Vol. 62, No. 1, 2015, p. 51-64.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Mathematics performance and metacognitive behaviors during task resolution and the self-concept of students with and without learning disabilities in secondary education. / Hessels, M.G.P.; Schwab, Susanne.
In: Insights on Learning Disabilities: From Prevailing Theories to Validated Practices, Vol. 12, No. 1, 2015, p. 57-72.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulische Inklusion: Auszüge aus der Einstellungsforschung gegenüber schulischer Inklusion sowie Einblicke in die soziale Partizipation von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischem Förderbedarf : Habilitationsschrift (Universität Fribourg, Schweiz). / Schwab, Susanne.
2015.Publications: Book › Peer Reviewed
Subtypes of Readers and Spellers in Second Grade Children. / Seifert, Susanne; Paleczek, Lisa; Schwab, Susanne et al.
International Conference on New Horizons in Education, INTE 2014, 25-27 June 2014, Paris, France. ed. / Aytekin Isman. Vol. 174 Elsevier, 2015. p. 2316-2325.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria. / Schwab, Susanne; Holzinger, A.; Krammer, M. et al.
In: Learning disabilities:A Contemporary Journal, Vol. 13, No. 2, 2015, p. 237-254.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed