Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 171 - 175 out of 226
Kritische Aspekte bei Blickbewegungsanalysen am Beispiel der Evaluierung von Trainingseffekten im schlussfolgernden Denken bei Risikogruppen. / Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 3, 2015, p. 269-279.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 3, 2015, p. 269-279.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Kritische Einblicke in die Gutachtenerstellung zum sonderpädagogischen Förderbedarf in Österreich. / Schwab, Susanne; Kopp-Sixt, S.; Bernat, Erwin.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 41, No. 3, 2015, p. 136-141.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 41, No. 3, 2015, p. 136-141.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Lehrersicht der sozialen Partizipation von Grundschülern – Ergebnisse einer Studie mit dem Lehrerfragebogen zur Erfassung der sozialen Partizipation. / Schwab, Susanne.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 84, No. 3, 2015, p. 234-245.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 84, No. 3, 2015, p. 234-245.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Lehrkraftfeedback oder Spaß beim Spiel? Eine Experimentalstudie zum Einfluss von Lehrkraftfeedback auf die soziale Akzeptanz bei Grundschulkindern. / Huber, Christian; Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne.
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis, Vol. 62, No. 1, 2015, p. 51-64.
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis, Vol. 62, No. 1, 2015, p. 51-64.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Mathematics performance and metacognitive behaviors during task resolution and the self-concept of students with and without learning disabilities in secondary education. / Hessels, M.G.P.; Schwab, Susanne.
In: Insights on Learning Disabilities: From Prevailing Theories to Validated Practices, Vol. 12, No. 1, 2015, p. 57-72.
In: Insights on Learning Disabilities: From Prevailing Theories to Validated Practices, Vol. 12, No. 1, 2015, p. 57-72.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 171 - 175 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022