Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 171 - 175 out of 245
Einflussfaktoren auf die Einstellung von SchülerInnen gegenüber Peers mit unterschiedlichen Behinderungen. / Schwab, Susanne.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Vol. 47, No. 4, 10.2015, p. 177-187.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Vol. 47, No. 4, 10.2015, p. 177-187.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Social dimensions of inclusion in education of 4th and 7th grade pupils in inclusive and regular classes: Outcomes from Austria. / Schwab, Susanne.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 43-44, 01.08.2015, p. 72-79.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 43-44, 01.08.2015, p. 72-79.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Achievement Goals, School Achievement, Self-Estimations of School Achievement and Calibration in Students with and without Special Education Needs in inclusive education. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Hessels, Marco G.P.
In: Scandinavian journal of Educational Research, Vol. 59, No. 4, 04.07.2015, p. 461-477.
In: Scandinavian journal of Educational Research, Vol. 59, No. 4, 04.07.2015, p. 461-477.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulisches Wohlbefinden von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischem Förderbedarf - Integrations- und Regelklassen im Vergleich. / Schwab, Susanne; Rossmann, P.; Tanzer, N. et al.
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Vol. 43, No. 4, 07.2015, p. 265-274.
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Vol. 43, No. 4, 07.2015, p. 265-274.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Linking Self-Rated Social Inclusion to Social Behaviour. An empirical study of students with and without special education needs in secondary schools. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 30, No. 1, 02.01.2015, p. 1-14.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 30, No. 1, 02.01.2015, p. 1-14.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 171 - 175 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
