Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 131 - 135 out of 226
The impact of contact on students' attitudes towards peers with disabilities. / Schwab, Susanne.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 62, 03.2017, p. 160-165.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 62, 03.2017, p. 160-165.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Diversität – Inklusion und Exklusion im Kontext Schule. / Trauntschnig, Mike (Editor); Schwab, Susanne (Editor).
Verlag Empirische Pädagogik, 2017. 118 p. (Empirische Pädagogik; No. 3, Vol. 31).
Verlag Empirische Pädagogik, 2017. 118 p. (Empirische Pädagogik; No. 3, Vol. 31).
Publications: Book › Special Issue › Peer Reviewed
Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehrkräften gegenüber inklusiver Bildung: Eine empirische Studie aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. / Abegglen, H.-J.; Streese, Bettina; Feyrer, Ewald et al.
Inklusion: Profile für die Schul- und Unterrichtsentwicklung in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Theoretische Grundlagen – Empirische Befunde – Praxisbeispiele. Band II in der Reihe „Beiträge der Bildungsforschung“ der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). ed. / Birgit Lütje-Klose; Susanne Miller; Susanne Schwab; Bettina Streese. Münster: Waxmann Verlag, 2017. p. 189-202.
Inklusion: Profile für die Schul- und Unterrichtsentwicklung in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Theoretische Grundlagen – Empirische Befunde – Praxisbeispiele. Band II in der Reihe „Beiträge der Bildungsforschung“ der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). ed. / Birgit Lütje-Klose; Susanne Miller; Susanne Schwab; Bettina Streese. Münster: Waxmann Verlag, 2017. p. 189-202.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Inklusion: Profile für die Schul- und Unterrichtsentwicklung in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Theoretische Grundlagen – Empirische Befunde – Praxisbeispiele. Band II in der Reihe „Beiträge der Bildungsforschung“ der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). / Lütje-Klose, Birgit (Editor); Miller, Susanne (Editor); Schwab, Susanne (Editor) et al.
Münster: Waxmann Verlag, 2017. 308 p.
Münster: Waxmann Verlag, 2017. 308 p.
Publications: Book › Collection › Peer Reviewed
Interdisziplinäres Teamteaching – Eine empirische Studie über die Einstellung zur Zusammenarbeit von Lehrkräften unterschiedlicher Professionen. / Abegglen, H.-J.; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.
In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 63, No. 4, 2017, p. 437-456.
In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 63, No. 4, 2017, p. 437-456.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 131 - 135 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022