Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 151 - 155 out of 226
Stufen der sozialen Partizipation nach Einschätzung von Regel- und Integrationslehrkräften. / Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 30, No. 1, 2016, p. 43-66.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 30, No. 1, 2016, p. 43-66.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einflussfaktoren auf die Einstellung von SchülerInnen gegenüber Peers mit unterschiedlichen Behinderungen. / Schwab, Susanne.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Vol. 47, No. 4, 10.2015, p. 177-187.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Vol. 47, No. 4, 10.2015, p. 177-187.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Social dimensions of inclusion in education of 4th and 7th grade pupils in inclusive and regular classes: Outcomes from Austria. / Schwab, Susanne.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 43-44, 01.08.2015, p. 72-79.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 43-44, 01.08.2015, p. 72-79.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Achievement Goals, School Achievement, Self-Estimations of School Achievement and Calibration in Students with and without Special Education Needs in inclusive education. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Hessels, Marco G.P.
In: Scandinavian journal of Educational Research, Vol. 59, No. 4, 04.07.2015, p. 461-477.
In: Scandinavian journal of Educational Research, Vol. 59, No. 4, 04.07.2015, p. 461-477.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Schulisches Wohlbefinden von SchülerInnen mit und ohne sonderpädagogischem Förderbedarf - Integrations- und Regelklassen im Vergleich. / Schwab, Susanne; Rossmann, P.; Tanzer, N. et al.
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Vol. 43, No. 4, 07.2015, p. 265-274.
In: Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Vol. 43, No. 4, 07.2015, p. 265-274.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 151 - 155 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022