Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 201 - 205 out of 226
Attitudes and Experiences of parents regarding inclusive and special school education for children with learning and intellectual disabilitie. / Gasteiger-Klicpera, B.; Klicpera, C.; Gebhardt, M. et al.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 17, No. 7, 2013, p. 663-681.
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 17, No. 7, 2013, p. 663-681.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Die Einstellungen zur Integration von Studierenden. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Kroutil, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 329-334.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 329-334.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Ergebnisse einer Pilotierungsstudie zum sozialen Verhalten von SchülerInnen mit und ohne SPF in der Sekundarstufe I. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 106-110.
Mind Change: Tagungsband der 1. Europäische Mind Change Konferenz 2012. ed. / B. Hardt-Stremayr; T. Stenitzer. 2013. p. 106-110.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Facing the challenges of inclusion - A Survey of social integration and social behavior of students with and without SEN in an integrative school system. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: International Journal of Disability, Communication and Rehabilitation, Vol. 12, No. 1, 2013.
In: International Journal of Disability, Communication and Rehabilitation, Vol. 12, No. 1, 2013.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Förderung der Lesekompetenzen bei Kindern der zweiten Schulstufe - Evaluierung eines differenzierten Sprach- und Leseförderprogramms im Rahmen des Grundschulunterrichts. / Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Vol. 4, 2013, p. 63-79.
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Vol. 4, 2013, p. 63-79.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 201 - 205 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022