Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 166 - 170 out of 245
Schulische Inklusion (und Exklusion) - Soziale und emotionale Entwicklung von Schülerinnen und Schülern. / Miller, Susanne (Editor); Streese, Bettina (Editor); Schwab, Susanne (Editor).
144 p. Empirische Pädagogik e.V.. 2016Themenheft. (Empirische Pädagogik; No. 1, Vol. 30).
144 p. Empirische Pädagogik e.V.. 2016Themenheft. (Empirische Pädagogik; No. 1, Vol. 30).
Publications: Other publication › Other
Social acceptance of students with Down syndrome and students without disability. / Schwab, Susanne; Huber, Christian; Gebhardt, Markus.
In: Educational Psychology, Vol. 36, No. 8, 2016, p. 1501-1515.
In: Educational Psychology, Vol. 36, No. 8, 2016, p. 1501-1515.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Sociale participatie in het secundair on der wijs in Oostenrijk gemeten met de Social Participation Questionnaire. / Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne.
In: Pedagogische Studiën, Vol. 93, No. 2, 2016, p. 83-96.
In: Pedagogische Studiën, Vol. 93, No. 2, 2016, p. 83-96.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Social participation in Austrian secondary education measured with the Social Participation Questionnaire. / Hessels, M. G. P.; Schwab, Susanne.
In: PEDAGOGISCHE STUDIEN, Vol. 93, No. 2, 2016, p. 83-96.
In: PEDAGOGISCHE STUDIEN, Vol. 93, No. 2, 2016, p. 83-96.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Stufen der sozialen Partizipation nach Einschätzung von Regel- und Integrationslehrkräften. / Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 30, No. 1, 2016, p. 43-66.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 30, No. 1, 2016, p. 43-66.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 166 - 170 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
