Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 121 - 125 out of 226
Die soziale Akzeptanz von SchülerInnen mit sonderpädagogischem Förderbedarf aus der Selbstsicht sowie der Sicht der Peers, der Lehrkräfte und der Eltern. / Schwab, Susanne; Hoffmann, Lisa; Trauntschnig, Mike et al.
In: Behinderte Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, Vol. 41, No. 6, 2018, p. 47-53.
In: Behinderte Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, Vol. 41, No. 6, 2018, p. 47-53.
Publications: Contribution to journal › Article
Inklusion und soziale Partizipation – Einblicke in die soziale Situation von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf. / Schwab, Susanne.
Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. ed. / Frank Hellmich; G. Görel; M. F. Löper. Stuttgart: Kohlhammer, 2018. p. 79-90.
Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. ed. / Frank Hellmich; G. Görel; M. F. Löper. Stuttgart: Kohlhammer, 2018. p. 79-90.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. / Hellmich, Frank; Görel, G.; Schwab, Susanne.
Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs: Jahrbuch Grundschulforschung . ed. / S. Miller; B. Holler-Nowitzki; B. Kottmann; S. Lesemann; B. Lethmathe-Henkel; N. Meyer; R. Schroeder; K. Velten. Wiesbaden: Springer, 2018. p. 282-288.
Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs: Jahrbuch Grundschulforschung . ed. / S. Miller; B. Holler-Nowitzki; B. Kottmann; S. Lesemann; B. Lethmathe-Henkel; N. Meyer; R. Schroeder; K. Velten. Wiesbaden: Springer, 2018. p. 282-288.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Peer-relations of students with special educational needs in inclusive education. / Schwab, Susanne.
Diritti Cittadinanza Inclusione. ed. / Simonetta Polenghi; Massimiliano Fiorucci; Luca Agostinetto. Rovato: Pensa multimedia, 2018. p. 15-24.
Diritti Cittadinanza Inclusione. ed. / Simonetta Polenghi; Massimiliano Fiorucci; Luca Agostinetto. Rovato: Pensa multimedia, 2018. p. 15-24.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Social participation of students with special educational needs. / Schwab, Susanne (Editor); Nel, Mirna (Editor); Hellmich, Frank (Editor).
2 ed. Taylor & Francis, 2018. 3 p. (European Journal of Special Needs Education; No. 2, Vol. 33).
2 ed. Taylor & Francis, 2018. 3 p. (European Journal of Special Needs Education; No. 2, Vol. 33).
Publications: Book › Special Issue › Peer Reviewed
Showing entries 121 - 125 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022