Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 136 - 140 out of 245
Assessing Behavior Difficulties in Students. / Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne; de Boer, Anke et al.
In: European Journal of Psychological Assessment, Vol. 34, No. 2, 03.2018, p. 65-68.
In: European Journal of Psychological Assessment, Vol. 34, No. 2, 03.2018, p. 65-68.
Publications: Contribution to journal › Editorial › Peer Reviewed
The impact of social referencing on social acceptance of children with disabilities and migrant background: an experimental study in primary school settings. / Huber, Christian; Gerullis, Anita; Gebhardt, Markus et al.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 33, No. 2, 24.01.2018, p. 269-285.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 33, No. 2, 24.01.2018, p. 269-285.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Attitudes Towards Inclusive Schooling. A study on Students’, Teachers’ and Parents’ attitudes. / Schwab, Susanne.
Münster: Waxmann Verlag, 2018. (Beiträge zur Bildungsforschung, Vol. 4).
Münster: Waxmann Verlag, 2018. (Beiträge zur Bildungsforschung, Vol. 4).
Publications: Book › Peer Reviewed
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Einblicke in das ATIS-STEP Projekt - Band III. / Trauntschnig, Mike (Editor); Schwab, Susanne (Editor).
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2018. 204 p. (Integrationspädagogik in Forschung und Praxis, Vol. 23).
Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 2018. 204 p. (Integrationspädagogik in Forschung und Praxis, Vol. 23).
Publications: Book › Collection › Peer Reviewed
Die soziale Akzeptanz von SchülerInnen mit sonderpädagogischem Förderbedarf aus der Selbstsicht sowie der Sicht der Peers, der Lehrkräfte und der Eltern. / Schwab, Susanne; Hoffmann, Lisa; Trauntschnig, Mike et al.
In: Behinderte Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, Vol. 41, No. 6, 2018, p. 47-53.
In: Behinderte Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, Vol. 41, No. 6, 2018, p. 47-53.
Publications: Contribution to journal › Article
Showing entries 136 - 140 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
