Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 136 - 140 out of 226
Interprofessionelle Lehrkraftkooperation im inklusiven Unterricht aus der Perspektive der Schülerinnen und Schüler. / Schwab, Susanne.
In: Unterrichtswissenschaft, Vol. 45, 2017, p. 262-279.
In: Unterrichtswissenschaft, Vol. 45, 2017, p. 262-279.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Suggestions for vocabulary focused reading lessons for mainstream classrooms addressing both L1 and L2 learners. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Kulmhofer, Andrea; Paleczek, Lisa et al.
In: Early Childhood Education Journal, Vol. 45, No. 3, 2017, p. 333-345.
In: Early Childhood Education Journal, Vol. 45, No. 3, 2017, p. 333-345.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. / Hellmich, Frank; Hoya, F.; Görel, G. et al.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2017, p. 36-51.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2017, p. 36-51.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Effects of a whole-class reading program designed for different reading levels and the learning needs of L1 and L2 children. / Seifert, Susanne (Corresponding author); Schwab, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
In: Reading & Writing Quarterly, Vol. 32, No. 6, 2016, p. 499-526.
In: Reading & Writing Quarterly, Vol. 32, No. 6, 2016, p. 499-526.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellungen und Motivation von Lehramtsstudentinnen und -studenten in Bezug auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule: Ein Vergleich zwischen Deutschland und Österreich. / Hellmich, Frank; Görel, G.; Schwab, Susanne.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2016, p. 67-85.
In: Empirische Sonderpädagogik, Vol. 1, 2016, p. 67-85.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 136 - 140 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022