Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 161 - 165 out of 245
Erfassung von sozialer Partizipation – Übereinstimmung zwischen Selbst- und Fremdsicht von Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf. / Schwab, Susanne.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Vol. 30, No. 4, 2016, p. 227-236.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Vol. 30, No. 4, 2016, p. 227-236.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Laborschulforschung 2016: Berichte und Anträge zum Forschungs- und Entwicklungsplan. / Freke, Nicole (Editor); Kullmann, Harry (Editor); Lücker, Frank (Editor) et al.
Bielefeld, 2016. (Werkstatthefte / Laborschule des Landes Nordrhein-Westfalen an der Universität Bielefeld).
Bielefeld, 2016. (Werkstatthefte / Laborschule des Landes Nordrhein-Westfalen an der Universität Bielefeld).
Publications: Book › Peer Reviewed
Partizipation. / Schwab, Susanne.
Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik . ed. / I Hedderich; Gottfried Biewer; J Hollweger; R Markowetz. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 127-131.
Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik . ed. / I Hedderich; Gottfried Biewer; J Hollweger; R Markowetz. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 127-131.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Physical disability, stigma, and physical activity in children: A replica study. / Gebhardt, Markus; Mora, J. G.; Schwab, Susanne.
In: Journal of Special Education and Rehabilitation, Vol. 17, No. 1, 2016, p. 101-117.
In: Journal of Special Education and Rehabilitation, Vol. 17, No. 1, 2016, p. 101-117.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Predicting a high rate of self-assessed and parent-assessed peer problems: Is it typical for students with disabilities? / Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P. et al.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, 2016, p. 196-204.
In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, 2016, p. 196-204.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 161 - 165 out of 245
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 66
Title: SO-WELL-AWARE: Raising Awareness for Student Well-Being through Teacher Training and Monitoring Tools
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
23.10.2025 - 24.10.2025
Sprache als Brücke: Mehrsprachigkeit und Inklusion
Susanne Schwab
Talk or oral contribution
22.10.2025 - 22.10.2025
Divided by Language: A Systematic Review of Teacher Views in Segregated Settings
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
The European Association for Research on Learning and Instruction 2025 (EARLI 2025)
Conference,
Talk or oral contribution
25.8.2025 - 25.8.2025
Lernen im sprachlichen Schonraum: Einblicke in die Lebenswelt von Schüler:innen in Deutschförderklassen
Flora Woltran
,
Susanne Schwab
Online-Symposium: Sprache im Unterricht. Status quo und Blicke in die Zukunft.
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
31.3.2025 - 31.3.2025
Deutschfördermaßnahmen in Österreich: Machbarkeit, Wirksamkeit und Legitimität aus der Sicht der öffentlichen Verwaltung
Flora Woltran
,
Sepideh Hassani
,
Susanne Schwab
ÖFEB 2024
Conference,
Talk or oral contribution
25.9.2024 - 25.9.2024
