Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Showing entries 161 - 165 out of 226
Does inclusive education change teachers’ educational goals? A comparative analysis of two cross-sectional surveys in Austria. / Schwab, Susanne (Corresponding author); Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P. et al.
In: Journal of Studies in Education, Vol. 5, No. 4, 2015, p. 114-130.
In: Journal of Studies in Education, Vol. 5, No. 4, 2015, p. 114-130.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellung gegenüber Menschen mit geistiger Behinderung. / Stucki, Damien; Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne.
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Forschungsprojekte in der Inklusiven Pädagogik. ed. / Susanne Schwab; Petra Watko. Vol. 2 Hamburg: Dr. Kovač, 2015. p. 75-98.
Ausschnitte aus der Grazer Inklusionsforschung. Empirische Forschungsprojekte in der Inklusiven Pädagogik. ed. / Susanne Schwab; Petra Watko. Vol. 2 Hamburg: Dr. Kovač, 2015. p. 75-98.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Einstellung zur Integration – Ergebnisse aus einer Schweizer Onlinestudie mit Lehrkräften und Studierenden. / Abegglen, H.-J.; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 41, No. 4, 2015, p. 170-179.
In: Heilpädagogische Forschung, Vol. 41, No. 4, 2015, p. 170-179.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellung zur Integration im Zusammenhang mit sozialer Inklusion – Eine Fragebogenerhebung in österreichischen Integrations- und Regelschulklassen. / Schwab, Susanne.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 84, 2015, p. 66-67.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 84, 2015, p. 66-67.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einstellungen und Selbstwirksamkeit von Lehrerinnen und Lehrern zur schulischen Inklusion in Deutschland: Eine Analyse mit Daten des Nationalen Bildungspanels Deutschlands (NEPS). / Gebhardt, Markus; Schwab, Susanne; Nusser, L. et al.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 29, No. 2, 2015, p. 211-229.
In: Empirische Pädagogik, Vol. 29, No. 2, 2015, p. 211-229.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Showing entries 161 - 165 out of 226
Presentations
Showing entries 1 - 5 out of 53
Teacher attitudes towards inclusion – the role of self-efficacy believes
Hannu Savolainen
,
Akie Yada
,
Susanne Schwab
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2023
Conference,
Talk or oral contribution
24.8.2023 - 24.8.2023
German language support classes and its possibilities and barriers for student development
Susanne Schwab
Brown Bag - Mittagsdiskussionsrunde
Panel discussion, round table,
Talk or oral contribution
15.11.2022 - 15.11.2022
Equitable social participation: insights in research and practice
Susanne Schwab
International Conference on Research in Education (ICRE), Porto
Conference,
Talk or oral contribution
22.7.2022 - 22.7.2022
Evidence on the importance of teacher self-efficacy in inclusive education development
Hannu Savolainen
,
Susanne Schwab
3rd CITED Conference
Conference,
Talk or oral contribution
4.7.2022 - 4.7.2022
Soziale Distanz und Emotionale Erfahrungen von Schüler*innen während des Fernunterrichts im Zuge der Covid-19 Pandemie
Franziska Anna Heidrich
,
Marcela Pozas
,
Verena Letzel
,
Katharina-Theresa Lindner
,
Christoph Schneider
,
Susanne Schwab
9. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung in Bamberg
Conference,
Talk or oral contribution
11.3.2022 - 11.3.2022