Univ.-Prof. Mag. Dr. Susanne Schwab
Univ.-Prof. Mag. Mag. Dr. Susanne Schwab, Bakk. MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 324A
Consultation hours: by appointment
Current courses
Ongoing Projects
- BASiS-Studie
- DIGIT(ALL) - A new approach to digital education and inclusion
- Eine multiperspektivische Studie zu den Deutschförderklassen
- INCL-LEA - Inclusive Home Learning
- Neu in Wien - Eine Studie zu den Chancen und Herausforderungen der schulischen Eingliederung ukrainischer Kinder und Jugendlicher
- PATHWAY
- SO-WELL-AWARE
Publications
Integrationsfördernde Maßnahmen für SchülerInnen mit nichtdeutscher Muttersprache an steirischen Volksschulen. / Schwab, Susanne; Tretter, T.; Gebhardt, M.; Rossmann, P.; Profunser, E.; Sartori, M.; Schweiger, S.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Erziehung und Unterricht, Vol. 163, 2013, p. 148-159.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
LARS: Ein differenziertes Sprach- und Leseförderprogramm bei GrundschülerInnen mit Deutsch als Erst- und Zweit-Sprache: Evaluierung der Pilotstudie. / Schwab, Susanne; Seifert, S.; Watko, P.; Obendrauf, T.; Trauntschnig, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
Spektrum Patholinguistik. ed. / T. Fritzsche; C.B. Meyer; A. Adelt; J. Roß. Universitätsverl. Potsdam, 2013.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Predictors of social inclusion of students with and without SEN in integrated settings. / Schwab, Susanne; Gebhardt, M.; Gasteiger-Klicpera, B.
In: Croatian Review of Rehabilitation Research, Vol. 49, No. Supplement, 2013, p. 106-114.Publication: Contribution to journal › Article › peer-review
Reading intervention in second-grade children with poor reading abilities. / Schwab, Susanne; Seifert, Susanne; Gasteiger-Klicpera, Barbara.
4th International Conference on New Horizons in Education. ed. / Aytekin Isman; Colleen Sexton; Teresa Franklin; Ahmet Eskicumali. Amsterdam : Elsevier, 2013. p. 2205-2216 (Procedia – Social and Behavioral Sciences, Vol. 106).Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings › peer-review
Resilienz, Ressourcenorientierung und Inklusion. / Schwab, Susanne; Fingerle, M.
Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. ed. / S. Schwab; M. Gebhardt; E.M. Ederer-Fick; B. Gasteiger-Klicpera. Facultas, 2013. p. 97-108.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review