Mag. Dr. Elisabeth Anna Günther
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG29
Office hours: by appointment, per email
Research focus
- Gender, diversity and intersectionality
- Inequality in education
- Intersectionality in/due to digitalisation
Activities
- Teaching on gender and diversity and on the development of inclusive processes in education
- Research on intersectionality - education - digitalisation
- Lecturing at national and international conferences and on request
Scientific profile
Publications
Computational Empowerment in der Praxis : Kreative Zugänge zu Digitaler Bildung in der Sekundarstufe. / Göbl, Barbara (Editor); Günther, Elisabeth Anna (Editor); Kayali, Fares (Editor).
38 p. 2023.Publications: Other publication › Brochure
Die Bedeutung von Computational Empowerment für die österreichische Bildungspraxis. / Kayali, Fares; Günther, Elisabeth Anna; Göbl, Barbara.
Didaktik in einer Kultur der Digitalität: Wirkmächtige Mediendidaktik, zukunftsorientierte Pädagogik. ed. / Gerhard Brandhofer; Christian Wiesner. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2023. p. 149-162.Publications: Contribution to book › Chapter
Digitalization. / Günther, Elisabeth Anna.
Encyclopedia of Human Resource Management. ed. / Stewart Johnstone; Jenny K. Rodriguez; Adrian Wilkinson. 2. ed. Cheltenham, UK : Edward Elgar Publishing, 2023. p. 76-77.Publications: Contribution to book › Entry for reference work
Kindergarten 4.0 : Digitale Bildung im Professionalisierungsprozess von Elementarpädagog*innen. / Gartner, Selina; Nikolatti, Ronja ; Sorger, Claudia et al.
In: Medienimpulse, Vol. 61, No. 3, 2023.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. / Schmölz, Alexander; Möhlen, Lisa-Katharina; Kayali, Fares et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / Joachim Betz; Jan-René Schluchter. 1. ed. Weinheim : Beltz Verlag, 2023. p. 261-279.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed