Univ.-Prof. DI Dr. Fares Kayali


Univ.-Prof. DI Dr.techn. Fares Kayali

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 1OG40

T: +43-1-4277-60050
fares.kayali@univie.ac.at

Office hours: Thursdays 15:00 - 16:00, by appointment only, per email 

Personal Website

Current teaching


Research focus

  • Participative Design and Human-Computer Interaction in the context of education
  • Game-based Learning and Gamification
  • Technology-based teaching and learning
  • Digitisation in education
  • Motivational enhancement and technology-enhanced learning

 

Activities 

  • Teaching in the field of digitisation in education
  • Scientific projekt management

 

Projects 

 

Scientific Profile

 

Publications

Showing entries 21 - 40 out of 75
Schmölz A, Möhlen L-K, Kayali F, Günther EA, Proyer M, Kremsner G. Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. In Betz J, Schluchter J-R, editors, Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. 1. ed. Weinheim: Beltz Verlag. 2023. p. 261-279

Hödl O, Rafetseder A, Hu P, Kayali F. STEAM for non-novice STEM students with Digital Musical Instruments. 2022. Paper presented at Audio Mostly Conference 2022, St. Pölten, Austria. doi: 10.1145/3561212.3561235

AG Weiterbildung Verbund Nord-Ost. Lehren, Lernen, Leistungsfeststellung - digital ermöglichen. Books on Demand (BoD), 2022.

Posekany A, Haselberger D, Kayali F. Assessing Students‘ Motivation in a University Course on Digital Education. ICL. 2022. Paper presented at ICL Conference, Vienna, Austria.

Braun C, Kayali F, Moser T. Aufwände für Lehrende im Einsatz von 360-Medien in der Lehre. 2022. Paper presented at DELFI 2022, Karlsruhe, Germany.

Kayali F. Distance Learning während der COVID 19 Pandemie Eine Bestandsaufnahme.. 2022. Paper presented at ÖEFEB 2022, Graz, Austria.

Kayali F, Brandhofer G, Ebner M, Luckner N, Schön S, Trültzsch-Wijnen C. Distance Learning 2020: Rahmenbedingungen, Risiken und Chancen. In Nationaler Bildungsbericht Österreich 202: Ausgewählte Entwicklungsfelder. Vol. 3. Wien: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung . 2022. p. 337-373 doi: 10.17888/nbb2021-3

Steinböck M, Kayali F, Krendl M, Deschmann F. Evoking ambivalence through game design. 2022. Paper presented at FDG, Athens, Greece.

Hu P, Hödl O, Reichl P, Kayali F, Eibensteiner I, Taufner B et al.. muco: A Music Computing Learning Application. 2022. Paper presented at Sound and Music Computing Conference 2022, Saint-Etienne, France. doi: https://zenodo.org/record/6572881

Kayali F. Reigns: Ein Politiksimulator für die Hosentasche. In Ancuta S, Preisinger A, editors, Digitale und analoge Politiksimulatoren. Wien: edition polis. 2022. p. 22-23

Günther EA, Kayali F. Intersectional Interference in Digital Literacy.. 2021. 15th Conference of the European Sociology Association, Barcelona, Spain.

Haselberger D, Steinböck M, Kayali F. Facilitating Interpersonal Exchange on Digital Transformations by Anchoring a MOOC in a Distance-Learning University Course. 2021. Paper presented at FIE 2021: Frontiers in Education , Lincoln, Nebraska, United States.

Showing entries 21 - 40 out of 75