Michael Doblmair
Michael Doblmair, BA BA MA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 334
Office hours: by arrangement
Key research areas
- General pedagogy
- Philosophy and History of education (theories)
- Education and inclusion
- Research on discrimination and education
- Qualitative and participative education research
Fields of activity
Research in the context of own PhD
- Research on discriminaton in Austrian schools
- Organisation of workshops to discrimination in schools
Scientific profil
Publications
Proyer M, Hager B, Doblmair M, Weihs N. Krisenzeiten verbringen - Strategien des (Ver-)Lernens aus Sicht von Kindern und Jugendlichen mit Behinderungen und psychischen Erkrankungen. 2025.
Hackl J, Märker MTS, Doblmair M. Interpretation With/Through/Toward Intersectionality: Difficulties and Opportunities. International Review of Qualitative Research. 2024 May 28;17(2):134-148. doi: 10.1177/19408447241256051
Weihs N, Krubner M, Doblmair M, Proyer M. Krise, Vulnerabilität, Resilienz - über die konventionellen Interpretationen hinausgehen anhand von diffractive analysis. 2024. 37. Jahrestagung der Inklusionsforscher:innen, Graz, Austria.
Doblmair M, Weikmann A. PODCAST: EINE BESSERE SCHULE IST DENKBAR. POLITISCHER BILDUNGSAKTIVISMUS ALS KRITIK UND UTOPIE. 2023.
Müller N, Obermayr T, Paudel F, Hager B, Doblmair M, Kleinlein EV et al. Reading Inclusion – (Um-)Wege durch das Labyrinth des Inklusionsbegriffs. In Hoffmann M, Hoffmann T, Pfahl L, Rasell M, Richter H, Seebo R, Sonntag M, Wagner J, editors, Raum. Macht. Inklusion.: Inklusive Räume erforschen und entwickeln. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023
