Michael Doblmair
Michael Doblmair, BA BA MA MA
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 334
Office hours: by arrangement
Key research areas
- General pedagogy
- Philosophy and History of education (theories)
- Education and inclusion
- Research on discrimination and education
- Qualitative and participative education research
Fields of activity
Research in the context of own PhD
- Research on discriminaton in Austrian schools
- Organisation of workshops to discrimination in schools
Scientific profil
Publications
Hackl J, Märker MT-S, Doblmair M. Interpretation With/Through/Toward Intersectionality: Difficulties and Opportunities. International Review of Qualitative Research. 2024 May 28;134. doi: 10.1177/19408447241256
Doblmair M (Editorial Journalist), Weikmann A (Author). PODCAST: EINE BESSERE SCHULE IST DENKBAR. POLITISCHER BILDUNGSAKTIVISMUS ALS KRITIK UND UTOPIE. 2023.
Müller N, Obermayr T, Paudel F, Hager B, Doblmair M, Kleinlein EV et al. Reading Inclusion – (Um-)Wege durch das Labyrinth des Inklusionsbegriffs. In Hoffmann M, Hoffmann T, Pfahl L, Rasell M, Richter H, Seebo R, Sonntag M, Wagner J, editors, Raum. Macht. Inklusion.: Inklusive Räume erforschen und entwickeln. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2023
Doblmair M. Allgemeine Pädagogik: Ein Grundlegungsversuch im Anschluss an Georg Lukács. 2022. 171 p.
Doblmair M, Proyer M. Am Ende steht (wieder) die Reflexion. In Kremsner G, Proyer M, Biewer G, editors, Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2020. p. 141-145