Assoz. Prof. Mag. Dr. Edvina Bešić
Univ.-Prof. Mag. Edvina Besic, MSc PhD
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 321
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Inclusion and Diversity Research
- Intersectionality Research at the Intersection of Migration/Refugeeism and Disability
- Digitalization and Inclusion
Fields of activity
- Inclusive Pedagogy
- Interculturality and Multilingualism
- Social-Emotional Development
- Quality Management
- Summer School for Australian Exchange Students at Uni for Life GmbH (since 2016)
- Collaboration at the Institute for Secondary General Education and the Research Center for Inclusive Education (FZIB)
Scientific profile
Publications
Digital technology use in inclusive schools in four European countries: Within- and between-school differences. / Bešić, Edvina; Frizzarin, Anna; Todorova, Katerina.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Digitalisierung und Inklusive Bildung in Österreich. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Ender, D. et al.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Vernetzt oder isoliert? Perspektiven von Lehrpersonen zum Einsatz digitaler Technologien in inklusiven Settings. / Besic, Edvina; Frizzarin, A.; Holzinger, A. et al.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Allgemeine Informationen zu Forschung und Entwicklung kompakt. / Besic, Edvina; Holzinger, Andrea; Kopp-Sixt, Silvia et al.
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Auf dem Weg zu einer neuen Normalität in Schule und Bildung?! / Huber, S.G.; Günther, Paula Sophie; Aigner, P. et al.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Das Forschungszentrum für Inklusive Bildung (FZIB): Inhalte und Perspektiven. / Gasteiger-Klicpera, Barbara; Besic, Edvina; Holzinger, Andrea et al.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Digitalisation and Inclusive Education: Leaving no one behind in the digital era: Das DigIn Projekt. / Besic, Edvina.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Flucht im inklusiven schulischen Kontext. / Besic, Edvina; Leipold, Doris.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Impulse für die Weiterentwicklung des Unterrichts für Schüler*innen mit Behinderungen nach Covid-19. / Besic, Edvina; Holzinger, A.; Komposch, U. et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Inclusive Digital Education – The Case of Austria. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Holzinger, A. et al.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Talks, oral contributions
Showing entries 121 - 125 out of 137
Children with Disabilities in Greater Bangkok with Disabilities in Greater Bangkok Facilitators and Barriers for Inclusive Education.
Michelle Proyer
8th Biannual CESA Conference
Conference,
Talk or oral contribution
10.7.2012 - 10.7.2012
Introducing Computer Based Analysis of Qualitative Data with ATLAS.ti - Examples from the International Research Project CLASDISA
Michelle Proyer
Talk or oral contribution
30.6.2012 - 30.6.2012
CLASDISA - Insights into Field Research and Preliminary Findings.
Michelle Proyer
Talk or oral contribution
23.5.2012 - 23.5.2012
Introducing Grounded Theory - Examples for its Application and Analysis from the International Research Project CLASDISA.
Michelle Proyer
Talk or oral contribution
16.5.2012 - 16.5.2012
Reflecting Values of Inclusive Education. Lessons Learned from National Contexts in the South.
Michelle Proyer
NFPF/NERA's 40th Congress: Everyday life, education and their transformations in a Nordic and globalized context
Conference,
Talk or oral contribution
8.3.2012 - 8.3.2012
Showing entries 121 - 125 out of 137