Assoz. Prof. Mag. Dr. Edvina Bešić
Univ.-Prof. Mag. Edvina Besic, MSc PhD
Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 321
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Inclusion and Diversity Research
- Intersectionality Research at the Intersection of Migration/Refugeeism and Disability
- Digitalization and Inclusion
Fields of activity
- Inclusive Pedagogy
- Interculturality and Multilingualism
- Social-Emotional Development
- Quality Management
- Summer School for Australian Exchange Students at Uni for Life GmbH (since 2016)
- Collaboration at the Institute for Secondary General Education and the Research Center for Inclusive Education (FZIB)
Scientific profile
Publications
Digital technology use in inclusive schools in four European countries: Within- and between-school differences. / Bešić, Edvina; Frizzarin, Anna; Todorova, Katerina.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Digitalisierung und Inklusive Bildung in Österreich. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Ender, D. et al.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Vernetzt oder isoliert? Perspektiven von Lehrpersonen zum Einsatz digitaler Technologien in inklusiven Settings. / Besic, Edvina; Frizzarin, A.; Holzinger, A. et al.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.
Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings › Peer Reviewed
Allgemeine Informationen zu Forschung und Entwicklung kompakt. / Besic, Edvina; Holzinger, Andrea; Kopp-Sixt, Silvia et al.
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Auf dem Weg zu einer neuen Normalität in Schule und Bildung?! / Huber, S.G.; Günther, Paula Sophie; Aigner, P. et al.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Das Forschungszentrum für Inklusive Bildung (FZIB): Inhalte und Perspektiven. / Gasteiger-Klicpera, Barbara; Besic, Edvina; Holzinger, Andrea et al.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Digitalisation and Inclusive Education: Leaving no one behind in the digital era: Das DigIn Projekt. / Besic, Edvina.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Flucht im inklusiven schulischen Kontext. / Besic, Edvina; Leipold, Doris.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Impulse für die Weiterentwicklung des Unterrichts für Schüler*innen mit Behinderungen nach Covid-19. / Besic, Edvina; Holzinger, A.; Komposch, U. et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Inclusive Digital Education – The Case of Austria. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Holzinger, A. et al.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Talks, oral contributions
Showing entries 131 - 135 out of 137
Interviewtranskripte und Übersetzungen Daten zweiter Klasse? Herausforderung im Vorfeld der qualitativen Analyse von Gesprächen über Einflussfaktoren auf die schulische Bildung von Kindern mit Behinderungen in Bangkok.
Michelle Proyer
47. DozentInnentagung Sonderpädagogik zum Thema "Forschungskulturen im Diskurs"
Conference,
Talk or oral contribution
28.9.2011 - 28.9.2011
Barriers and facilitators in educational enviroments for children with disabilities - a comparative study in Vienna, Bangkok and Adis Ababa.
Michelle Proyer
ECER 2011 European Conference on Educational Research: Urban Education - Main Conference
Conference,
Talk or oral contribution
15.9.2011 - 15.9.2011
Educational Environments of Children with Disabilities in Bangkok
Michelle Proyer
Talk or oral contribution
12.9.2011 - 12.9.2011
Die Norm als Ziel Inklusion als Barriere?! Einblicke in die Rolle von Individualität im Schulalltag asiatischer Kinder mit Behinderungen
Michelle Proyer
Nicht angegeben
Other,
Poster presentation
..2011 - ..2011
Showing entries 131 - 135 out of 137