Assoz. Prof. Mag. Dr. Edvina Bešić


Univ.-Prof. Mag. Edvina Besic, MSc PhD

Porzellangasse 4
1090 Wien
Room: 321

T: +43-1-4277-60040
edvina.besic@univie.ac.at

Office hours: by arrangement

Current teaching


Key Research Areas

  • Inclusion and Diversity Research
  • Intersectionality Research at the Intersection of Migration/Refugeeism and Disability
  • Digitalization and Inclusion

 

Fields of activity

  • Inclusive Pedagogy
  • Interculturality and Multilingualism
  • Social-Emotional Development
  • Quality Management
  • Summer School for Australian Exchange Students at Uni for Life GmbH (since 2016)
  • Collaboration at the Institute for Secondary General Education and the Research Center for Inclusive Education (FZIB)


Scientific profile

Publications

Showing entries 1 - 10 out of 38
Digital technology use in inclusive schools in four European countries: Within- and between-school differences. / Bešić, Edvina; Frizzarin, Anna; Todorova, Katerina.
In: Journal of Research on Technology in Education, 2024, p. 1-14.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Digitalisierung und Inklusive Bildung in Österreich. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Ender, D. et al.
In: Erziehung und Unterricht, 2024, p. 146-154.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Vernetzt oder isoliert? Perspektiven von Lehrpersonen zum Einsatz digitaler Technologien in inklusiven Settings. / Besic, Edvina; Frizzarin, A.; Holzinger, A. et al.
Didattica e inclusione scolastica = Inklusion im Bildungsbereich 2023: Vernetzt = Costruire comunità. 2024. p. 171-188.

Publications: Contribution to bookContribution to proceedingsPeer Reviewed


Allgemeine Informationen zu Forschung und Entwicklung kompakt. / Besic, Edvina; Holzinger, Andrea; Kopp-Sixt, Silvia et al.
Inklusive Bildung: Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Graz: Leykam Buchverlag, 2023. p. 317-320 (Studienreihe der Pädagogischen Hochschule Steiermark, Vol. 17).

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Auf dem Weg zu einer neuen Normalität in Schule und Bildung?! / Huber, S.G.; Günther, Paula Sophie; Aigner, P. et al.
COVID-19 und Bildung- Studien und Perspektiven. ed. / S.G. Huber; C. Helm; N. Schneider. Münster: Waxmann Verlag, 2023. p. 729-747.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Das Forschungszentrum für Inklusive Bildung (FZIB): Inhalte und Perspektiven. / Gasteiger-Klicpera, Barbara; Besic, Edvina; Holzinger, Andrea et al.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 18, 2023, p. 197-214.

Publications: Contribution to journalArticlePeer Reviewed


Digitalisation and Inclusive Education: Leaving no one behind in the digital era: Das DigIn Projekt. / Besic, Edvina.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 2023. p. 262-268.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Flucht im inklusiven schulischen Kontext. / Besic, Edvina; Leipold, Doris.
Inklusive Bildung – regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Leykam Buchverlag, 2023. p. 95-110.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Impulse für die Weiterentwicklung des Unterrichts für Schüler*innen mit Behinderungen nach Covid-19. / Besic, Edvina; Holzinger, A.; Komposch, U. et al.
Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / J. Betz; J.R. Schluchter. Beltz, 2023. p. 392-409.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Inclusive Digital Education – The Case of Austria. / Besic, Edvina; Aureli, S.; Holzinger, A. et al.
Inklusive Bildung Regionale, nationale und internationale Forschung und Entwicklungslinien. ed. / Edvina Bešić; Andrea Holzinger; Silvia Kopp-Sixt; Mathias Krammer. Vol. 17 Leykam Buchverlag, 2023. p. 269-282.

Publications: Contribution to bookChapterPeer Reviewed


Talks, oral contributions

Interviewtranskripte und Übersetzungen Daten zweiter Klasse? Herausforderung im Vorfeld der qualitativen Analyse von Gesprächen über Einflussfaktoren auf die schulische Bildung von Kindern mit Behinderungen in Bangkok.

Michelle Proyer
47. DozentInnentagung Sonderpädagogik zum Thema "Forschungskulturen im Diskurs"
Conference, Talk or oral contribution
28.9.2011 - 28.9.2011

Barriers and facilitators in educational enviroments for children with disabilities - a comparative study in Vienna, Bangkok and Adis Ababa.

Michelle Proyer
ECER 2011 European Conference on Educational Research: Urban Education - Main Conference
Conference, Talk or oral contribution
15.9.2011 - 15.9.2011

Educational Environments of Children with Disabilities in Bangkok

Michelle Proyer
Talk or oral contribution
12.9.2011 - 12.9.2011

Die Norm als Ziel Inklusion als Barriere?! Einblicke in die Rolle von Individualität im Schulalltag asiatischer Kinder mit Behinderungen

Michelle Proyer
Nicht angegeben
Other, Poster presentation
..2011 - ..2011

Inklusion und die ICF-CY.

Michelle Proyer
Talk or oral contribution
27.9.2010 - 27.9.2010